۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۴

وب سایت IMO با حمله سایبری از کار افتاد

سازمان بین المللی دریانوردی IMO اعلام کرد وب سایت و اینترانت این سازمان با یک حمله پیچیده سایبری از کار افتاده و متخصصان برای جلوگیری از سرقت اطلاعات سیستم‌های کلیدی آن را از کار انداخته‌اند.
کد خبر: ۸۷۸۳۶
وب سایت IMO با حمله سایبری از کار افتاد
 
به گزارش گروه بین الملل مانا به نقل از سازمان بین‌المللی دریانوردی  IMO در تاریخ ۳۰ سپتامبر به وب سایت این سازمان با عنوان www.imo.org که  مقر آن در لندن واقع است  حمله سایبری صورت گرفته که در حال حاضر متخصصان IT سازمان ملل و کارشناسان امنیتی  IMO در پی شناسایی عوامل این حمله هستند.

این سازمان در بیانیه‌ای اعلام کرد تکنیسین‌های فنّاوری اطلاعات برای جلوگیری از آسیب بیشتر در حال حاضر سیستم‌های کلیدی را تعطیل کرده‌اند تا از وقوع  خسارت بیشتر جلوگیری به عمل آید.

یک سخنگوی IMO در این زمنیه گفت: در حال حاضر دبیرخانه به فعالیت خود ادامه می‌دهد و جلسات کمیتۀ آن به صورت ویدیو کنفرانس انجام می‌شود و ایمیل‌های داخلی و خارجی به طور معمول بین سازمان و اعضا رد وبدل می‌شود به هرحال سازمان برای بازیابی اطلاعات از دست رفته تلاش می‌کند.

این حمله در حالی صورت گرفت که سازمان IMO بر روی روش‌های مختلف کاهش کربن توسط کمیته‌های حفاظت از محیط زیست فعالیت خاصی انجام می‌داد.

شایان ذکر است بیش از این نیز بزرگترین خط کشتیرانی فرانسه  CMA CGM مورد حمله سایبری قرار گرفت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار