۰۸ مهر ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۱

تداوم شرایط قرمز کرونایی در مناطق ساحلی خوزستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از تداوم شرایط قرمز کرونایی در شهرهای ساحلی خوزستان خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۸۰۶
تداوم شرایط قرمز کرونایی در مناطق ساحلی خوزستان
 
دکتر فرهاد ابول نژادیان در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: شهر‌های خرمشهر، آبادان، ماهشهر، هندیجان، شادگان و اروندکنار در شرایط قرمز کرونایی قرار دارند و باید این شرایط خطرناک با‌ رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی تعدیل شود.

وی گفت: ظرفیت پذیرش بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان‌های شهر‌های ساحلی در حل تکمیل است و کادر درمانی سخت درگیر بهبود وضعیت سلامتی مبتلایان به ویروس کرونا هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بر برقراری محدودیت‌های کرونایی در شهر‌های ساحلی خوزستان با هدف کنترل این ویروس مرگبار تاکید کرد.

دکترغلامرضا شریعتی استاندار خوزستان از تداوم شرایط قرمز در شهر‌های ساحلی خوزستان به شدت ابراز نگرانی و از اینکه بسیاری از شهروندان شهر‌های بندری خوزستان به مسأله پیشگیری از کرونا بی توجه هستند انتقاد کرد.

در همین حال قرار است با موافقت و تأیید ستاد مرکزی مبارزه با کرونا، محدودیت‌های کرونایی در شهر‌های ساحلی خوزستان بار دیگر اعمال شود.

با افزایش مخاطرات ناشی از شیوع ویروس کرونا از شمار مسافران و گردشگران به مناطق ساحلی خوزستان به شدت کاسته شده و قایق‌های تفریحی و گردشگری به کلی فعالیت خود را کاهش داده‌اند.

با این وجود فعالیت تجاری در بنادر خوزستان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای مستمر عملیات ضدعفونی و گندزدایی بدون وقفه ادامه دارد.

اقتصاد محلی شهر‌های ساحلی خوزستان متاثر از شیوع کرونا به شدت آسیب دیده است و صنعت گردشگری و ورود گردشگران عراقی به منطقه آزاد اروند به صفر رسیده است.

مسئولان منطقه آزاد اروند تلاش کرده‌اند با رایزنی با مقام‌های عراقی، زمینه را برای ازسرگیری ورود گردشگران عراقی با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی از‌سر بگیرند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار