۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۶
معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر:

صید میگو در آب‌های خلیج فارس استان بوشهر ممنوع شد

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر با اشاره به پایان صید میگو در آب‌های خلیج فارس استان بوشهر گفت: پیش بینی می‌شود صیادان بیش از دو هزار تن میگو صید کرده باشند و این در حالی است تا ۲۴ شهریورماه صید ۱۹۰۰ تن صید میگو ثبت شده است.
کد خبر: ۸۷۷۰۹
صید میگو در آب‌های خلیج فارس استان بوشهر ممنوع شد
 
رضا جعفر ابراهیمی در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با اشاره به اینکه صید میگو از ۱۳ مرداد ماه در آب‌های خلیج فارس استان بوشهر آغاز شد اظهار داشت: زمان و پایان صید میگو با گشت تحقیقات پژوهشکده میگو و بررسی و کمیته صید میگو بررسی و تعیین می‌کند.

وی، با بیان اینکه صید میگو از ۲۸ شهریور ماه ممنوع است گفت: با پایان مهلت صید میگو از ۲۸ شهریور ماه در آب‌های این استان، شناور‌ها بامداد امروز به اسکله‌های ۲۵ گانه استان بوشهر بازگشتند.

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان بوشهر با بیان اینکه بر اساس مصوبه کمیته صید استان بوشهر، صید میگو از ۲۸ شهریورماه ممنوع است افزود: بر اساس آمار‌های موجود صیادان بوشهری تا ۲۴ شهریور ۱۹۰۰ تن میگو صید کردند این میزان صید نسبت به ۱۱۸۴ تن میگوی سال گذشته در همین مدت ۵۹ درصد افزایش نشان می‌دهد.

ابراهیمی با بیان اینکه با جمع بندی آمار‌ها انتظار می‌رود صید میگو در استان بوشهر امسال به بیش از دو هزار تن برسد خاطرنشان کرد: صید امسال میگو در آب‌های سرزمینی استان بوشهر نسبت به میانگین پنج سال گذشته که ۱۵۲۰ بوده، ۲۴ درصد و نسبت به میانگین ۱۰ ساله که  ۱۴۲۸ تن بوده نیز ۳۲ درصد افزایش دارد.

وی به مجوز‌های صادر شده برای صید میگو پرداخت و با بیان اینکه صید میگو توسط کشتی‌های صیادی ممنوع است افزود: کل شناور‌هایی که امسال مجوز صید میگو گرفتند ۷۸۲ فروند بوده که شامل ۳۸۸ فروند لنج و ۳۹۴ فروند قایق است.  
ارسال نظرات
آخرین اخبار