۱۲ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴

تولید ۱۰.۷ تُن خاویار پرورشی در کشور/ پیش بینی رشد چشمگیر تولید خاویار پرورشی در سال ۹۹

معاون وزیر جهاد کشاورزی از تولید ۱۰.۷ تن خاویار پرورشی در ۱۳۰ مزرعه پرورشی ماهیان خاویاری کشور خبر داد.
کد خبر: ۸۷۵۵۹
تولید ۱۰.۷ تُن خاویار پرورشی در کشور/ پیش بینی رشد چشمگیر تولید خاویار پرورشی در سال ۹۹
 
نبی الله خون میرزایی در گفتگو با خبرنگار مانا با تأکید بر اینکه یکی از مهمترین برنامه‌های فعلی شیلات توسعه پرورش ماهیان خاویاری است، تأکید کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده افق بسیار روشنی پیش روی صنعت پرورش ماهیان خاویاری وجود دارد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی، افزود: بر اساس آخرین آمار اخذ شده در مجموع سال گذشته ۱۰.۷ تُن خاویار پرورشی در کشور تولید شده است.

خون میرزایی ادامه داد: این محصول با ارزش شیلاتی در ۱۳۰ مزرعه پرورشی فعال در ۲۱ استان کشور تولید شده است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، همچنین از تولید دو هزار و ۵۰۰ تُن گوشت ماهیان خاویاری خبر داد و بیان داشت: بیشترین میزان تولید خاویار و گوشت ماهیان خاویاری به مزارع پرورشی استان مازندران اختصاص داشته است.

رئیس سازمان شیلات ایران تاکید کرد: بر اساس برنامه‌های تدوین شده در برنامه ششم توسعه، به طور قطع امسال شاهد رشد چشمگیر در تولید خاویار پرورشی و گوشت ماهیان خاویاری خواهیم بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی تاکید کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته در افق ۱۴۰۰ تولید گوشت ماهیان خاویاری به پنج هزار تُن و تولید خاویار به ۴۰ تُن خواهد رسید.

وی یادآور شد: همچنین تا افق ۱۴۰۴ تولید گوشت ماهیان خاویاری به تولید سالانه ۱۰۰ هزار تُن و خاویار به ۱۰۰ تُن خواهد رسید که دست یافتن به آن با توجه به حجم سرمایه گذاری‌های صورت گرفته دور از دسترس نیست.

به گفته وی، بخش اعظم خاویار پرورشی و گوشت ماهیان خاویاری به کشور‌های هدف صادر می‌شود که ارزآوری خوبی را نیز برای صادرکنندگان به همراه خواهد داشت.

خون میرزایی در ادامه گفته‌های خود یادآور شد: پس از ممنوعیت صید تجاری ماهیان خاویاری در دریای خزر، پرورش این گونه ماهیان به منظور تولید خاویار و گوشت خاویار به یکی از مهمترین برنامه‌های سازمان شیلات ایران تبدیل شده است.

به گفته وی، به منظور توسعه پرورش ماهیان خاویاری طی سال‌های اخیر نیروی انسانی بسیار زیادی آموزش دیده شده اند تا بتوانند با سرمایه گذاری در این زمینه باعث رونق صنعت شیلات شوند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اذعان داشت: با توجه به سرمایه گذاری صورت گرفته در صنعت پرورش ماهیان خاویاری در کشور، تکثیر طبیعی این گونه ماهیان در دستور کار قرار گرفته که به منجر به تولید خاویار نیز شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار