۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۶

تدوین نظام قانونمند برای کشتی‌های خودران

هشت کشور عضو IMO با همکاری دبیرخانه این سازمان یک نظام قانونی مناسب برای کشتی‌های خودران تدوین می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۳۷۳
تدوین نظام قانونمند برای کشتی‌های خودران
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، کشور‌های چین، دانمارک، فنلاند، هلند، نروژ، کرۀجنوبی و سنگاپور تصمیم گرفتند برای مقابله با چالش‌های احتما‌لی پیش‌ِروی کشتی‌های خودران در آینده با همکاری دبیر‌خانه  سازمان بین‌المللی دریانوردی  یک قانون نظام‌مند همه‌گیر که مورد قبول همۀ کشور‌ها باشد، تهیه کرده و پس از تصویب کلیۀ کشورها به تأیید IMO نیز برسد.

بر اساس این گزارش این کشور‌ها به ابتکار سنگاپور برای یافتن راه‌حل‌های مناسب و بهره‌گیری از دیدگاه کارشناسان خبره به چالش‌های پیش‌ِروی کشتی‌های خودران، استاندارد سازی آن‌ها و عملکرد مناسب در بنادر در فضای مجازی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

این تشکل که MASSPorts نام دارد با همکاری دبیرخانۀ IMO دستورالعمل‌های مشخص و اصطلاحات مشترک و گزارش‌های مربوط به کشتی، تبادل اطلاعات و همچنین راه‌های مقابله با حملات سایبری و مسائل حقوقی آن‌ها را تدوین کرده و به تصویب دبیرخانه IMO می‌رساند.

این گزارش حاکی است ابتکار عمل جمع‌آوری اطلاعات مربوط به کشتی‌های خودران توسط هشت کشور در حال حاضر در دست سنگاپور است که پس از جمع‌بندی کلیۀ دیدگاه‌های کارشناسان و تحلیلگران دریایی آن‌ها را به سازمان بین‌المللی دریانوردی منعکس خواهد کرد.

قرار است این قانون نظام‌مند کلیۀ مباحث مربوط به کشتی‌های خودران را در‌بر گیرد. شایان ذکر است به گفتۀ کارشناسان هیچ قانون مدونی برای راه اندازی و حرکت این کشتی‌ها در حال حاضر  وجود ندارد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار