۳۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۳

پرداخت تسهیلات برای تبدیل شناور‌های بنزینی به گازوئیلی

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: برای تبدیل شناور‌های صیادی بنزینی به گازوئیلی تسهیلات ارزان قیمت بانکی به صیادان متقاضی پرداخت می‌شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۲۰۰
پرداخت تسهیلات برای تبدیل شناور‌های بنزینی به گازوئیلی
 
سید پرویز محبی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: تسهیلات بانکی متناسب با بدنه شناور‌های صیادی و نوع تیپ الگویی آن تدوین و تصویب شده است و با سود بانکی بین ۱۲ تا ۱۴ درصد به صیادان واجد شرایط پرداخت می‌شود.

وی اظهار داشت: اعتبارات صیادی به بانک‌های عامل ابلاغ شده و در چارچوب آن می‌توانیم از صیادان حمایت کنیم.

محبی گفت: در سال جهش تولید هدف‌گذاری اجرای عملیات اجرایی و عمرانی در ۱۴ بندر صیادی کشور تکمیل و مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

معاون صید و بنادر صیادی سازمان شیلات ایران درادامه گفت: با توجه به پیش‌بینی انجام شده و حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در سال جهش تولید و در برنامه ریزی‌های دیده شده برای بنادر صیادی استان خوزستان به ویژه بندر صیادی آبادان امیدواریم بتوانیم پروژه را به طور کامل در اختیار صیادان قرار دهیم.

وی جامعۀ صیادان  کشور را ۱۴۱ هزار نفر اعلام کرد و اظهار داشت: صیادان مستقیماً از فعالیت‌های صید و صیادی امرار معاش می‌کنند و شاید نتوانیم با توجه به وضعیت ذخایر آبزیان تعداد آن‌ها را افزایش دهیم.

معاون صید و بنادر ماهیگیری سازمان شیلات ایران گفت: درصدد هستیم یا ایجاد کار‌هایی که در ارزش افزوده در دستور کار است از آن طریق بتوانیم اشتغال جدید را در این حوزه معرفی و در خدمت جامعۀ متقاضی قرار دهیم.

وی در ادامه گفت: پنج هزار میلیارد ریال برای تکمیل پروژه‌های اسکله‌های صیادی کشور، به منظور جهش تولید و تحقق اهداف مورد نظر مورد نیاز است.

محبی افزود: درصورت تخصیص کامل اعتبار مورد نیاز تا پایان امسال پروژه‌های اسکله‌های صیادی نیمه تمام در کشور به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اعتبار مورد نیاز برای اسکله صیادی آبادان را ۱۰۰ میلیارد ریال بیان کرد و گفت: تاکنون ۴۰ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای اجرای گام نخست این اسکله اختصاص یافته است.

محبی ادامه داد: استان خوزستان به لحاظ داشتن خورها، ورود آب شیرین به دریا، صید مشترک با کشور‌های همسایه عراق و کویت به عنوان منطقۀ خاص دیده شده و کار‌ها و اقدامات خوبی در بخش شیلاتی در این استان انجام شده است.

وی تعداد شناور‌های صیادی خوزستان را یک‌هزار و ۶۸۹ فروند اعلام کرد و افزود: دو برابر شناور‌های فعال مجاز در خوزستان، شناور غیرمجاز وجود دارد بنابراین باید به  منظور حفظ ذخایر موجود آبی برای ساماندهی شناور‌های صیادی چاره اندیشی کرد.

محبی با بیان اینکه ۸۰ درصد صید و صیادی در زیستگاه‌ها انجام می‌شود گفت: برای محافظت از منابع به شدت با کمبود نیروی انسانی، تجهیزات و اعتبارات روبه رو هستیم لذا برای حفظ ذخایر آبی نیاز به همکاری صیادان است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار