۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۶

درخواست دبیرکل IMO از کشور‌ها برای سرعت بخشیدن به تغییر کارکنان کشتی‌ها

دبیرکل IMO بار دیگر از کشور‌های عضو خواست تعهدات خود را نسبت به تغییر خدمه به سرانجام برسانند تا ۲۰۰ هزار دریانورد سرگردان در آب‌های بین المللی بتوانند به خانه‌های خود بازگردند.
کد خبر: ۸۷۱۶۳
درخواست دبیرکل IMO از کشور‌ها برای سرعت بخشیدن به تغییر کارکنان کشتی‌ها
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا "کیتاک لیم" با تأکید بر اینکه کشور‌ها موظفند تغییر کارکنان کشتی‌ها را تضمین کنند از آنان خواست به ۱۳ کشوری که اخیراً در یک ویدیو کنفرانس برای تغییر خدمه اعلام آمادگی کردند بپیوندند.

 "کیتاک لیم" یاد‌آورشد: تعیین دریانوردان به عنوان نیروی انسانی کلیدی، پذیرش مدارک شناسایی دریانوردان حتی اگر اعتبارشان منقضی شده باشد، بررسی مدارک مربوط به قرنطینه، اجرای پروتکل‌های اجتماعی به منظور مراجعت آنان به خانه‌ها یا الحاق به کشتی‌ها ضروری است، زیرا تمدید گواهینامه‌ها به صورت آنلاین در اسرع وقت صورت می‌گیرد.

وی در پایان این بیانیه از همۀ کشور‌های عضو خواست برای امضای بیانیه و تعهد در قبال تغییر خدمه با دولت انگلیس تماس حاصل کنند.

کاهش گاز‌های گلخانه‌ای نباید تحت تأثیر کرونا قرار گیرد

به منظور بررسی وضعیت کاهش گاز‌های گلخانه‌ای و رعایت مفاد قانون ۲۰۲۰ به دعوت سازمان IMO، بیش از ۳۵۰ نمایندۀ کشور‌های عضو در یک کنفرانس مجازی قول مساعد دادند تا کاهش میزان کربن از سوخت‌های مصرفی تحت تأثیر مسائل و مشکلات شرایط کرونا قرار نگیرد.

بر اساس این گزارش در این اجلاس مشورتی که در تاریخ ۱۰ ژوئیه به صورت ویدیو کنفرانس برگزارشد، نمایندگان IMO تاکید کردند علی‌رغم شیوع ویروس کرونا دولت‌ها باید تمام تدابیر و تمهیدات خاص را به کار گیرند تا سال ۲۰۳۰، حدود ۴۰ درصد از گاز‌های گلخانه‌ای کاهش یابد.

در این کنفرانس اعضای حاضر در اجلاس خواستار برگزاری یک گردهمایی بین‌المللی به منظور تأثیر کرونا بر قانون ۲۰۲۰ تا اواخر سال  ۲۰۲۰ شدند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار