۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۷

تکمیل و جانمایی ماکت خلیج فارس در موزۀ منطقه‌ای بوشهر

معاون میراث فرهنگی اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از تکمیل و جانمایی ماکت خلیج فارس در موزه منطقه‌ای استان خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۶۰

تکمیل و جانمایی ماکت خلیج فارس در موزۀ منطقه‌ای بوشهر

به گزارش مانا، نصرالله ابراهیمی از تکمیل و جانمایی ماکت خلیج فارس در موزه منطقه ای استان خبر داد.

معاون میراث فرهنگی اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر، ادامه داد: این ماکت از جنس رزین و فوم های مدل سازی بوده که در ابعاد ۳.۲۰ در ۱.۲۰ و با مقیاس ۴۰۰۰۰/۱ ساخته شده است.

به گفته وی، در حقیقت با جانمایی این ماکت در موزه منطقه ای بوشهر ما می توانیم یک نقشه با مقیاس بزرگ را ببینیم که به صورت توپوگرافی خلیج فارس را به ما نشان می دهد و موقعیت استان بوشهر همراه با نحوه قرار گیری جزایر، تأسیسات و مناطق مختلف قابل دیدن است.

معاون میراث فرهنگی بوشهرر ادامه داد: سعی شده است در این موزه با بهره گیری از تجهیزات روز بخش های مختلف تاریخی از دوران پارینه سنگی و پیش از تاریخ و دوران مختلف تاریخی از عهد باستان تا معاصر به نمایش گذاشته شود و بیش از ۱۰۰۰ اثر تاریخی در آن ساماندهی شود.

ابراهیمی در پایان به تاریخ خلیج فارس اشاره کرد و گفت: یکی دیگر از بخش های مهم این موزه نمایش چینه‌شناسی بستر خلیج فارس، انواع سنگ‌های موجود در آن از ابتدای دوران زمین‌شناسی تاکنون است.

ارسال نظرات
آخرین اخبار