۲۸ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۲
امسال صورت می‌گیرد؛

اتمام بهسازی بزرگترین بندر صیادی شمال کشور

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران از اتمام پروژه بهسازی بندر بابلسر به عنوان بزرگترین بندر صیادی شمال کشور تا پایان سال ۹۹ خبر داد.
کد خبر: ۸۷۱۵۸
اتمام بهسازی بزرگترین بندر صیادی شمال کشور
 
سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به اینکه علاوه بر پروژه‌های احداث بنادر صیادی، هر ساله پروژه‌های بهسازی بنادر نیز به منظور رفع برخی نواقص در دستور کار سازمان شیلات ایران قرار دارد، از تداوم عملیات بهسازی بندر صیادی بابلسر در سال جاری خبر داد.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران از اتمام پروژه بهسازی بندر بابلسر به عنوان بزرگترین بندر صیادی شمال کشور تا پایان سال ۹۹ خبر داد و گفت: بدون شک تحقق این امر منوط به تخصیص اعتبارات لازم است که امیدواریم این امر محقق شود.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران با تاکید بر اهمیت بالای پروژه بهسازی بندر صیادی بابلسر در شمال کشور، ادامه داد: احداث دیوار هادی رسوب به روش دایک سنگی در سال گذشته به طور کامل در راستای بهسازی بندر صیادی بابلسر انجام شده است.

وی همچنین به انجام لایروبی به حجم ۳۵۰ هزار مترمکعب در بندر صیادی بابلسر طی سال ۹۷ اشاره کرد و گفت: شیت پایل به طول ۱۰۰ متر کوبیده شده و شمع‌های بتنی به روش کیسنگ به صورت ۷۰ درصد در این بندر صیادی انجام شده است.

به گفته بهشتیان، به منظور انجام پروژه‌های مذکور در سال گذشته اختصاص اعتبار دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مصوب شده بود، اما در نهایت مبلغ چهار میلیارد و ۹۸۰ میلیون تومان از سوی سازمان شیلات ایران جهت بهسازی بندر صیادی بابلسر هزینه شد.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران در ادامه انجام عملیات اجرای شمع‌های بتنی تا ۳۰ درصد پروژه و نیز آرموتوربندی و بتن‌ریزی عرشه اسکله به صورت ۱۰۰ درصدی را از دیگر عملیات‌های  پیش بینی شده برای بهسازی بندر صیادی بابلسر در سال گذشته اعلام کرد.

به گفته مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، موج شکن به طول هزار و ۲۰۰ متر، اسکله و دیوار‌ها به طول ۲۵۰ متر و لایروبی به حجم ۲۳۰ هزار مترمکعب از جمله ویژگی‌های بندر صیادی بابلسر محسوب می‌شود.

وی محوطه سازی در سطح سه هزار مترمربع و ساختمان‌های پشتیبانی به وسعت دو هزار متر مربع را از ویژگی‌های این بندر صیادی عنوان کرد.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، تاکید کرد: بندر صیادی بابلسر ظرفیت تخلیۀ پنج هزار و ۸۳۰ تُن صید را داراست.

بهشتیان خاطرنشان کرد: پروژۀ بهسازی بندر صیادی بابلسر بر اساس طرح جامع بندر صیادی که طی سال‌های اخیر توسط سازمان شیلات ایران تهیه شده است، انجام می‌شود.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، با بیان اینکه بندر صیادی بابلسر یکی از مهمترین بنادر صیادی کشور محسوب می‌شود، گفت: این بندر در شمال کشور نیز از اهمیت فوق‌العاده‌ای برای صیادان محلی برخوردار است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار