۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴

تخلیه، بارگیری و ترخیص کالا در بنادر بدون هیچ گونه توقفی انجام می‌شود

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی تاکید کرد: تخلیه، بارگیری و ترخیص کالا در بنادر کشور به سهولت و بدون هیچ گونه توقفی انجام می‌شود.
کد خبر: ۸۷۱۱۹
تخلیه، بارگیری و ترخیص کالا در بنادر بدون هیچ گونه توقفی انجام می‌شود
 
به گزارش مانا، فرهاد منتصر کوهساری در مورد وضعیت بنادر کشور اعم از تخلیه و بارگیری و توزیع کالا در برهه زمانی کنونی، اظهار کرد: جهت خودداری از ایجاد هرگونه محدودیت در جابه جایی کالا  از جمله کالا‌های اساسی در بنادر خصوصاً به منظور اجرای کامل تصمیمات جلسات کارگروه ستاد تنظیم بازار در راستای تسریع و تسهیل در خروج کالا و به ویژه کالا‌های اساسی از بنادر کشور در شرایط فعلی تخلیه، بارگیری و ترخیص کالا در بنادر کشور به سهولت و بدون هیچ گونه توقفی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: در همین راستا جابه‌جایی تجهیزات بندری از جمله به کارگیری چهار دستگاه مکنده غلات جدید و ۶۰۰ تُن بر ساعت در بندر امام خمینی (ره) صورت گرفته است، اما سرعت خروج کالا از بنادر به مبادی و مراکز داخلی کشور متناسب با نرم‌های تخلیه کالا به خصوص کالا‌های اساسی در بنادر کشور نبوده و این امر باعث بالا رفتن مدت زمان ماندگاری کالا در اماکن و انبار‌های بندری و ایجاد مشکل در تأمین فضای مناسب جهت انبارش کالا‌های ورودی جدید به بنادر خواهد شد که هماهنگی‌های لازم با سایر مبادی ذی‌ ربط در راستای حل این مسأله انجام شد.

معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در پاسخ به اینکه آیا شیوع ویروس کرونا، فرآیند تخلیه و بارگیری، صادرات و واردات کالا (ورود و خروج) از/ به بنادر را تحت تاثیر قرار داده است یا خیر؟ بیان کرد: این مسأله تخلیه و بارگیری را تحت تاثر قرار نداده است، ولی در راستای اجرای پروتکل‌های ابلاغی و رعایت الزامات بهداشتی مربوط به محیط و محوطه‌های بندری، تجهیزات و کارکنان بندری و همچنین ذی نفعان وارده به اماکن بندری، هزینه‌ها و زمان ارائه خدمات افزایش یافته است.

کوهساری ادامه داد: غیر از فرآیند تخلیه، بارگیری و ترخیص کالا و کانتینر در بنادر کشور، به منظور کاهش جدی مراجعه ارباب رجوع به بنادر اقدامات لازم برای ایجاد بستر‌های الکترونیکی مورد نیاز انجام  و اجرای تمامی فرآیند‌های مربوط به امور کارگزاران دریایی و بندری، صدور مجوز‌های امور منطقه ویژه، صدور مجوز فعالیت در مناطق بندری، سامانه CCS و GCOMS و سایر امور مرتبط به فعالیت‌های بندری پیش بینی شده است.

به گفته وی، به منظور جلوگیری از تردد افراد و مراجعات مکرر اربابان رجوع، امکان انجام امورات و خدمات مورد تقاضا به صورت غیرحضوری فراهم شده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار