۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳

صادرات ۱۱ میلیارد دلاری کالا‌های غیرنفتی از گمرکات خوزستان

استاندار خوزستان از صادرات ۱۱ میلیارد دلاری کالا‌های غیرنفتی از گمرکات خوزستان در سال گذشته خبرداد و افزود: این میزان صادرات یک رکورد محسوب می‌شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۷۰۵۲
صادرات ۱۱ میلیارد دلاری کالا‌های غیرنفتی از گمرکات خوزستان
 
دکتر غلامرضا شریعتی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: با وجود کاهش وزنی کالا‌های صادراتی در مقایسه با سال ماقبل آن، ولی ارزش دلاری کالا‌های صادراتی استان خوزستان بیشتر بوده که نشان از بالا بودن کیفیت کالا‌های ساخت داخل دارد.

وی گفت: میزان صادرات کالا‌های غیرنفتی از گمرکات خوزستان از میزان هدف گذاری آن بیشتر بوده است.

به گفته وی بخش مهمی از صادرات کالا از گمرکات خوزستان مربوط به فراورده‌های پتروشیمیایی بوده که از منطقه ویژۀ اقتصادی ماهشهر و گمرک بندرامام صادر شده است.

استاندار خوزستان از افزایش صادرات کالا از گمرک خرمشهر خبر داد و افزود: با توجه به بسته بودن مرز‌های چذابه و شلمچه، مرز دریایی خرمشهر برای صادرات کالا بهترین و اقتصادی‌ترین مسیر برای صادرات کالا است.

وی با اشاره به موانع پیشِ رو در توسعۀ صادرات کالا‌های غیرنفتی خوزستان با توجه به شیوع بیماری کرونا ابراز امیدواری کرد میزان صادرات کالا از گمرکات خوزستان کاهش نیابد.

استاندار خوزستان با بیان اینکه کرونا به صنعت گردشگری به خصوص گردشگری آبی خوزستان آسیب زده است افزود: صنعت گردشگری خوزستان نیازمند حمایت است تا از این بحران به خوبی عبور کند.

شریعتی افزود: بسیاری از فعالیت‌های اقتصادی خوزستان متأثر از ویروس کرونا است که امیدواریم با بهبود این وضعیت، راه برای بازگشت به سال‌های اوج در خوزستان به خصوص در صادرات کالا‌های غیرنفتی هموار شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار