۰۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۹

توفان گرد و خاک در مناطق ساحلی خوزستان

مدیرکل هواشناسی خوزستان از وقوع وزش باد و پدیدۀ گرد و خاک در مناطق ساحلی خوزستان به خصوص شهر‌های بندری آبادان و خرمشهر در دو روز آینده خبرداد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۹۹۳

توفان گرد و خاک در مناطق ساحلی خوزستان

محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر‌اساس مدل های خروجی هواشناسی، وزش باد نسبتاً شدید در روز‌های پیش رو مورد انتظار است و احتمال اختلال در زندگی عادی ساکنان مناطق ساحلی خوزستان وجود دارد.

وی از افزایش دما و گرمای سوزان و طاقت فرسا در مناطق ساحلی خوزستان همزمان با استقرار تودۀ هوای پرفشار جنب حاره‌ای خبر داد و به ساکنان شهرهای ساحلی خوزستان توصیه کرد برای پیشگیری از گرمازدگی در منازل بمانند.

سبزه زاری احتمال اختلال در نشست و برخاست هواپیماهای مسافری در شهرهای آبادان و ماهشهر را به علت کاهش دید افقی ناشی از وقوع گرد و خاک رد نکرد.

در همین حال مراکز درمانی شهرهای ساحلی خوزستان به خصوص خرمشهر و آبادان برای پذیرش احتمالی بیمارانی که دچار گرمازدگی می شوند به حال آماده باش درآمدند.

دکترغلامرضا شریعتی استاندار خوزستان نیز از احتمال بازگشت محدودیت‌های تردد در شهرهای ساحلی خوزستان همزمان با گسترش و همه‌گیری ویروس کرونا خبر داد.

 وی با ابراز نگرانی شدید از شیوع بالای بیماری کرونا در شهرهای ساحلی خوزستان به خصوص ماهشهر و آبادان به مردم توصیه کرد از ماسک استفاده کنند و فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمایند.

هم اکنون شهرهای ساحلی خوزستان از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت حاد و قرمز قرار دارند.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار