۲۵ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵

ازسرگیری تردد شناور‌ها در آب‌های شمالی خلیج فارس

مدیرکل هواشناسی خوزستان از بازگشت آرامش به آب‌های شمال غرب خلیج فارس و از‌سرگیری تردد شناور‌های باری و صیادی خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۸۶۵
ازسرگیری تردد شناور‌ها در آب‌های شمالی خلیج فارس
محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر‌اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های هواشناسی، آب‌های شمال غرب خلیج فارس در سه روز آینده آرام و بدون پدیده خواهد بود و شرایط برای سفر‌های دریایی مهیا است.

وی افزایش دما و گرد‌ وغبار محلی را پدیده‌های غالب در مناطق ساحلی خوزستان بیان کرد و افزود: با استقرار هوای پرفشار جنب حاره‌ای، گرمای طاقت‌فرسا تا ۵۰ درجه بالای صفر در روز‌های پایانی هفتۀ جاری در انتظار ساکنان مناطق ساحلی خوزستان خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان از ملوانان و دریانوردان استان خواست پیش‌بینی و اطلاعات هواشناسی را از پایگاه اطلاع رسانی به صورت آنلاین از گوشی‌های تلفن همراه دریافت کنند.

پس از چند روز، صد‌ها فروند شناور و قایق صیادی با بهبود شرایط جوی، لنگرگاه‌های خود را به مقصد صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس ترک کردند.

در همین حال با استقرار تودۀ گرم و سوزان در مناطق ساحلی خوزستان، سازمان آب و برق خوزستان از ساکنان شهر‌ها و بنادر خوزستان خواست در مصرف آب و برق صرفه‌جویی کنند و در ساعات پیک از وسایل خانگی پرمصرف خودداری کنند.

گرما در مناطق ساحلی خوزستان تا نیمۀ نخست آذرماه با شدت و ضعف تداوم می‌یابد و تا آن زمان ساکنان ساحلی خوزستان از وسایل سرمایشی استفاده می‌کنند.

مناطق ساحلی خوزستان جزء مناطق خشک، کم آب و بدآب‌ و‌ هوای کشور محسوب می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار