۱۶ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۹

وضعیت نامساعد کارگران صنعت اوراق کشتی

ویروس کرونا علاوه بر اینکه بر صنعت حمل‌و‌نقل دریایی تاثیر گذاشته کارگران شاغل در صنعت اوراق کشتی در آسیا را به شدت تحت تأثیر قرار داده است به گونه‌ای که ۷۵ درصد از نیروی کار این صنعت در حاضر بیکار شده‌اند.
کد خبر: ۸۶۷۸۷

وضعیت نامساعد کارگران صنعت اوراق کشتی

به گزارش گروه بین‌الملل مانا، "Vidyadhar Rane" رئیس اتحادیۀ بازیافت کشتی در این زمینه گفت: به علت تعطیلی یاردهای صنعت اوراق کارگران هندی، بنگلادشی و پاکستانی مجبور شدند به خانه های خود بازگردند.

این درحالی است که آنان از تأمین اجتماعی لازم برخوردار نیستند و به همین جهت کارگران مهاجر و بومی این  صنعت خسارت زیادی دیده‌اند، چرا‌که از کمک های دولتی نیز برخوردار نیستند.

به گفتۀ وی در حال حاضر برخی از کارفرمایان از پرداخت حقوق و دستمزد به آنان در مدت زمان بیکاری امتناع می کنند که این کار به زیان مالی و عدم امنیت شغلی آنان دامن زده است.

در این ارتباط اخیراً سازمان مردم نهاد OSHE بسته‌های  حمایتی شامل مواد‌ِغذایی و تجهیزات پزشکی برای برخی خانواده‌ها تدارک دیده است که آن هم کافی به نظر نمی‌رسد.

"Vidyadhar Rane" یاد‌آور شد: در حالی‌که کار در سایت‌های اوراق کشتی متوقف شده  خانواده‌های کارگران این صنعت روزهای سختی را می‌گذرانند، پشتیبانی یک سازمان مردم‌نهاد به هیچ عنوان کافی نیست و باید دولت های محلی از چنین کارگرانی حمایت‌های لازم را به عمل آورند.

"Sara Rita Da Costa" افسر پروژه‌های سازمان‌های غیر‌دولتی NGO Shipbreaking Platform در این زمینه گفت: برخی از کارگران صنعت اسکراپ دسترسی مناسبی به مراقبت‌های پزشکی ندارند و هر لحظه امکان ابتلا به ویروس کرونا را دارند .

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار