۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۹

تأثیر کرونا بر اقتصاد دریایی آفریقای جنوبی

انجمن بین‌المللی بنادر در جدید‌ترین بررسی‌ها اعلام کرد اکثر بنادر جهان بین ۲۵ تا ۴۰ درصد با کاهش جابه‌جایی کالا در سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ مواجه شدند در این میان اقتصاد دریایی آفریقای جنوبی نیز با تأثیر‌پذیری از بحران کرونا با ۶۰ درصد کاهش تقاضا و عرضه مواجه شده است.
کد خبر: ۸۶۶۹۴
تأثیر کرونا بر اقتصاد دریایی آفریقای جنوبی
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، در این گزارش با اشاره به کاهش حجم محموله‌ها، تعدیل برنامه‌های سفر دریایی، کاهش مشتری کشتی‌ها برخی بنادر را در آسیا، اروپا و آفریقای جنوبی تا حد تعطیلی کشانده است که این رویداد از بحران مالی جهانی سال ۲۰۱۸ تا کنون کم سابقه بوده است.

در این میان دولت آفریقای جنوبی اعلام کرده از مارس ۲۰۲۰ تا کنون میزان صادرات و واردات از بنادر این کشور به حداقل خود رسیده است. در این راستا اکثر کشتی‌ها در بندرگاه‌ها lay up  شده و گردشگری دریایی نیز از رونق افتاده است.

به گفته یکی از مسئولان بندری در حال حاضر عملیات باربری بیشتر در زمینۀ کالا‌های پر خطر و مورد نیاز مردم صورت می‌گیرد و فعالیت‌های انبارداری نیز با اُفت عملیات روبه‌رو شده است که این کار به تأثیر منفی در کل اقتصاد دریایی آفریقای جنوبی منجر شده است، به گونه‌ای که ۶۰ درصد از ظرفیت بنادر با پایین آمدن حجم عملیات دچار رکود شده است.

این گزارش حاکی است علی‌رغم اینکه چین بزرگترین شریک تجاری آفریقای جنوبی است، ولی ویروس کرونا باعث اختلال در  فعالیت‌های وارداتی و صادراتی از چین شده است و به طور کلی نرخ بیکاری در حال حاضر به شدت بالا رفته است و چهار هزار کارگر مزارع کشاورزی از کار بیکار شده‌اند. اگرچه دولت آفریقای جنوبی با کمک و همکاری سازمان بهداشت جهانی اقدامات مختلف بهداشتی، سیاست‌های مالی و پولی، اقدامات تأمین اجتماعی و افزایش نقدینگی را به منظور تقویت اقتصاد در نظر گرفته است با این حال بخش‌های دریایی قادر به هماهنگی و پاسخ به سایر بخش‌ها نیستند و متأسفانه عملیات تغییر خدمه نیز علی‌رغم هشدار‌های IMO هنوز با مشکلاتی مواجه است و چه بسا که خدمه‌های کشتی در ساحل منتظر بازگشت به محل زندگی خود هستند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار