۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۹

ایجاد تأسیسات گردشگری دریایی شناور در قشم

مدیر ادارۀ میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم، گفت: توسعه تأسیسات گردشگری دریایی شناور بر روی آب با سرمایه گذاری بخش خصوصی از مهمترین  برنامه‌های این سازمان در راستای توسعه گردشگری دریایی محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۶۶۰۴
ایجاد تأسیسات گردشگری دریایی شناور در قشم
 
علیرضا امری کاظمی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: جزیرۀ قشم به دلیل برخورداری از مواهب طبیعی و تاریخی فراوان طی سال‌های اخیر به یکی ازقطب‌های مهم گردشگری کشور به ویژه در بخش اکوتوریسم معرفی شده است.

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم، تصریح کرد: توریسم دریایی به عنوان پررنگ‌ترین بخش اکوتوریسم جزیرۀ قشم مطرح است و باعث شده در تمام طول سال به ویژه نیمه دوم سال شاهد ورود تعداد زیادی گردشگر برای استفاده از جاذبه‌های دریایی جزیره باشیم.

به گفته وی، طی سال‌های اخیر شاهد توسعه زیرساخت‌های گردشگری در جزیرۀ قشم به منظور فراهم کردن ارائه خدمات مناسب به گردشگران ورودی بوده ایم که این روند توسعه‌ای همچنان تا رسیدن به اهداف مورد نظر ادامه خواهد داشت.

امری کاظمی در ادامه گفته‌های خود تصریح کرد: در همین راستا توسعه تأسیسات گردشگری دریایی شناور بر روی آب از مهمترین برنامه‌های سازمان منطقه آزاد قشم در راستای توسعه گردشگری دریایی جزیره قشم محسوب می‌شود.

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم، تصریح کرد: این زیرساخت‌های مهم در حوزه گردشگری دریایی جزیره قشم با حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی در جزیره در آینده نزدیک تحقق خواهد یافت.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم، تاکید کرد: در نظر داریم گردشگری جزیره را  به داخل آب هدایت کنیم تا بتوانیم علاوه بر ظرفیت‌های خشکی از ظرفیت‌های دریا نیز در راستای رونق هر چه بیشتر گردشگری جزیره بهره‌مند شویم.

وی خاطرنشان ساخت: تأسیسات داخل دریا شامل دهکده‌های آبی شناور، سکو‌های ثابت داخل دریا، رستوران دریایی شناور و ... است که می‌توانند زمینه ساز ایجاد مکان‌های جدید داخل دریای برای توسعه توریسم دریایی باشند.

به گفته امری کاظمی، در همین راستا تقاضا‌های متعددی از سوی سرمایه گذاران بخش خصوصی به سازمان منطقه آزاد قشم ارائه شده است.

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه گفته‌های خود  تصریح کرد: این طرح‌های سرمایه گذاری مورد حمایت سازمان منطقه آزاد قشم جهت اخذ تسهیلات لازم قرار خواهند گرفت.

وی اظهار امیدواری کرد: با ایجاد تأسیسات شناور دریایی و بهره‌گیری بیش از پیش از ظرفیت‌های گردشگری جزیرۀ قشم در آینده نزدیک شاهد شکوفایی و رونق بیشتر در جزیره قشم با افزایش حضور گردشگران داخلی و خارجی باشیم.

این مقام مسئول در سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه همچنین به حضور پر‌رنگ و فعال سازمان منطقه آزاد قشم در نمایشگاه گردشگری فیتور اسپانیا در سال گذشته اشاره کرد و بیان داشت: در این نمایشگاه که یکی از بزرگترین نمایشگاه‌های بین‌المللی گردشگری محسوب می‌شود، موفق به امضای چند تفاهم‌نامه در زمینه گردشگری جزیره شدیم.

وی اذعان داشت: همچنین  با چند طرف خارجی از جمله اسپانیا و آلمان تفاهم‌نامه‌هایی را در جهت توسعه گردشگری قشم به امضا رساندیم به گونه‌ای که می‌توان گفت: به این ترتیب نمایندگی در اروپا برای جذب گردشگران خارجی ایجاد شد.

مدیر اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سازمان منطقه آزاد قشم، تصریح کرد: در همین راستا یکی از دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری قشم به نمایندگی از سازمان منطقه آزاد قشم  با دو شرکت گردشگری در آلمان و اسپانیا تفاهم‌نامه‌ای را امضا کرد که در جهت بازاریابی و ترویج و تبلیغ گردشگری قشم در اروپا اقدام کنند و نسبت به جذب گردشگر با هم همکاری داشته باشند.

 

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار