۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳

آب‌های شمالی خلیج فارس در سه روز آینده متلاطم است

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: آب‌های شمال غرب خلیج فارس در سه روز آینده مواج و توفانی است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۵۰۶
آب‌های شمالی خلیج فارس در سه روز آینده متلاطم است
 
محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: بر اساس نقشه‌ها و مدل‌های خروجی هواشناسی، آب‌های شمال غرب خلیج فارس به علت وزش باد شدید متلاطم و ناآرام است.

وی گفت: با توجه به شرایط نامساعد جوی، سفر‌های دریایی در آب‌های خلیج فارس خطرآفرین خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان از عموم ملوانان و دریانوردان شناور‌های متوسط و کوچک خواست تا بهبود شرایط جوی از رفتن به آب‌های خلیج فارس خودداری کنند.

سبزه زاری از دریانوردان و جامعه صیادان خوزستان خواست اطلاعات و پیش بینی وضعیت هواشناسی را از پایگاه اداره کل هواشناسی به صورت آنلاین دریافت کنند.

معاونت صید و ماهیگیری شیلات خوزستان از قایق‌ها و شناور‌های صیادی خواست تا بهبود شرایط جوی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس، سفر‌های دریایی خود را به تعویق بیندازند.

با اعلام شرایط نامساعد جوی از سوی هواشناسی و مدیریت بحران استان خوزستان، بیشتر شناور‌های صیادی در سواحل بندری خوزستان لنگر انداختند.

به گزارش خبرنگار مانا، با شیوع ویروس کرونا میزان صید آبزیان دریایی در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس کاهش قابل ملاحظه‌ای داشته است.

این وضعیت در کنار تعطیلی بازار‌های عرضه ماهی، سبب کاهش درآمد صیادان و نیمه تعطیلی واحد‌های عمل آوری و بسته بندی آبزیان شده است.

حدود سه هزار فروند قایق و شناور صیادی در ناوگان صید و صیادی خوزستان فعال هستند. سالانه حدود ۴۵ هزار تُن ماهی و میگو در صیدگاه‌های شمال غرب خلیج فارس صید می‌شود.


ارسال نظرات
آخرین اخبار