۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۳

اما و اگر‌های اجرای برگزیت در شرایط کرونایی

مذاکرات انگلیس و اتحادیه اروپا به منظور اجرای برگزیت درحالی برگزار شد که مدیر‌کل اتحادیه حمل‌و‌نقل بین‌المللی انگلیس از احتمال تمدید دورۀ انتقال ۱۱ ماهه سخن گفت.
کد خبر: ۸۶۵۰۵
اما و اگر‌های اجرای برگزیت در شرایط کرونایی
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا "Robert Keen" در این زمینه گفت: با توجه به تغییرات ناشی از شیوع ویروس کرونا که  تمام معادلات جهانی را به هم ریخته است، به نظر می‌رسد مدت زمان ۱۱ ماهه برای خروج انگلیس از اتحادیۀ اروپا کافی نباشد اگرچه تاکنون پیشرفت بسیار کمی دربارۀ اجرای برگزیت حاصل و جلسات می‌تواند بدون وقفه تا ۳۱ دسامبر ۲۰۲۰ ادامه یابد، اما به نظر می‌رسد شرایط برای اجرای برگزیت مهیا نیست، زیرا در شرایط اضطراری شیوع ویروس کرونا پاسخ به بسیاری از مسایل میسر نیست.

وی افزود: بر اساس توافق‌های صورت گرفته تنها برگزاری جلسلت و انجام  مذاکرات پیش‌بینی نشده، بلکه قرار است به مشاغل فرصت‌های لازم داده شود تا روابط آیندۀ خود را بر اساس توافقنامه  تجارت آزاد تنظیم کنند که این مهم تاکنون اتفاق نیفتاده است.

وی یاد‌آور شد:  در حال حاضر این نگرانی در بین اعضای BIFA بوجود آمده که مدت زمان ۱۱ ماهه وقت کافی برای آما‌ده شدن جهت اجرای برگزیت نیست، زیرا آسیب‌های اقتصادی ناشناخته  و گسترده تری را هر روزه در اقتصاد انگلیس و اقتصاد کشور‌های اروپایی شاهدیم.

وی در پایان گفت: در این شرایط دشوار ضروری است که دولت با مسئولیت‌پذیری بیشتری عمل کرده و ضمن توجه به دید‌گاه‌های مسئولان اجرایی، صاحبان  بخش‌های مختلف حمل‌و‌نقل نسبت به تمدید دورۀ انتقال تصمیم‌گیری کند.

شایان ذکر است بر اساس تصویب مجلس انگلیس خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا از ۳۱ ژانویه دوره گذر خود را شروع کرده و تا ۲۱ دسامبر ۲۰۲۰ ادامه خواهد یافت.
ارسال نظرات
آخرین اخبار