۲۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲

توصیه مجدد IMO برای جلوگیری از تأخیر غیر‌ضروری کشتی‌ها

سازمان بین‌المللی دریانوردی با صدور بخشنامه‌ای از تمامی فعالان حمل‌و‌نقل دریایی و بندری خواست تغییرات خدمه، بازگشت کارکنان و گواهینامه‌های دریانوردان در شرایط شیوع بیماری کرونا را مدیریت کنند.
کد خبر: ۸۶۴۵۲
توصیه مجدد IMO برای جلوگیری از تأخیر غیر‌ضروری کشتی‌ها
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، اتاق بین‌المللی حمل و نقل نیز با استناد به بخشنامه صادره از سوی IMO اعلام کرد در حال حاضر ویروس کرونا COVID-۱۹ یک چالش جدی برای گواهینامه‌های دریایی، ممیزی‌ها، بازرسی‌ها و حسابرسی‌ها به شمار می‌رود.

به همین جهت با توجه به منقضی شدن مهلت بسیاری از گواهینامه‌ها، تجدید آن‌ها  در یک مقطع سه ماهه به منظور ادامه روند فعالیت ضروری است. در ادامه این بخشنامه آمده است حدالمقدور سعی شود اعتبار گواهینامه‌ها برای مدت معینی تمدید شود.

از سوی دیگر اسناد کشتی‌ها و گواهینامه‌ها در صورت امکان به صورت الکترونیکی صادر شود تا مشکلات کمتری پدید آید. همچنیین پروتکل‌های بازرسی از طریق کنترل از راه دور انجام شود.
 
در پایان این بخشنامه آمده است به صاحبان  کشتی و اپراتور‌ها توصیه می‌شود تمامی فعالیت‌هایی که در شرایط بحران کرونا انجام می‌شود باید با هماهنگی IMO و اتاق بین‌المللی کشتیرانی از طریق ادارات بندری و خطوط کشتیرانی صورت گیرد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار