۱۹ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۹

اتحادیۀ اروپا حمل کالا‌های اساسی را در اولویت قرار داد

اتحادیۀ اروپا با صدور دستورالعملی به تمامی کشور‌های عضو اعلام کرد با توجه به اینکه سلامت شهروندان از اهمیت قابل توجهی برخوردار است به همین جهت حمل کالا‌های اساسی و ارائه خدمات ضروری باید در اولویت حمل و نقل دریایی قرار گیرد.
کد خبر: ۸۶۳۹۱
اتحادیۀ اروپا حمل کالا‌های اساسی را در اولویت قرار داد
 
به گزارش گروه بین‌الملل مانا، در این دستورالعمل که به امضای "von der Leyen" رئیس کمیسیون اتحادیۀ اروپا رسیده است، آمده اقدامات هماهنگی برای مهار ویروس کرونا در سطح اروپا انجام شده است، اما به نظر می‌رسد برای محافظت از سلامت شهروندان باید دست به اقدامات استثنایی بزنیم و اطمینان حاصل کنیم که کالا‌ها و خدمات اساسی در بازار داخلی کشور‌ها در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

در ادامه این دستورالعمل آمده است درصورت لزوم، توافقنامه صنعت حمل و نقل سبز نیز که در دستورالعمل کار کشور‌ها قرار دارد به تعویق بیفتد تا ورود کالا‌ها و لوازم پزشکی با کاهش منابع مالی و محدودیت سفر روبه‌رو نشود.

در ادامه این اطلاعیه آمده است اقدامات کنترلی به هیچ عنوان نباید تداوم فعالیت اقتصادی را به تأخیر بیندازد و در این راستا باید زنجیره‌های تأمین به مسیر خود ادامه دهند.

این دستورالعمل ادامه می‌دهد در صورت بروز هرگونه مشکل به منظور محدودیت در برنامه‌ریزی حمل‌و‌نقل، کشور‌ها باید به قوانین خاص ملی استناد کنند و اجازه ندهند روند فعالیت حمل‌و‌نقل دریایی و سایر بخش‌های حمل‌و‌نقل به خطر بیفتد.

در پایان این اطلاعیه آمده است از همه کشور‌های عضو درخواست می‌شود گردش آزاد همه کالا‌های ضروری را حفظ کرده تا در دسترسی مردم به دارو، تجهیزات پزشکی و محصولات غذایی ضروری خللی وارد نشود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار