۰۸ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۲

توقیف ۴۷۴ هزار لیتر گازوییل قاچاق در مناطق ساحلی خوزستان

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان گفت: در ماه‌های دی و بهمن امسال بیش از ۴۷۴ هزار لیتر گازوییل قاچاق در مناطق ساحلی و دریایی خوزستان کشف و ضبط شده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۳۵ درصد افزایش داشته است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۶۱۰۳
توقیف ۴۷۴ هزار لیتر گازوییل قاچاق در مناطق ساحلی خوزستان
 
سردار لطفعلی پاکباز در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: این میزان سوخت قاچاق از چهار فروند شناور و ۱۲ چتری روی آب کشف و ضبط شده است.

وی با اشاره به روند رو به افزایش کشف سوخت قاچاق اظهار داشت: به طور قطع بخشی مهمی از گازوییل از طریق مرز‌های آبی استان خوزستان قاچاق شده است.

سردار پاکباز اظهار داشت: قاچاقچیان با شگرد‌های متنوع و پیچیده در آب‌های جنوبی خوزستان به قاچاق سوخت مشغول هستند و از این طریق سود نامشروع زیادی را به جیب می‌زنند.

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان افزود: تا زمانی که تفاوت نرخ سوخت داخلی با بازار‌های منطقه‌ای و بین‌المللی وجود داشته باشد امکان ریشه کنی معضل قاچاق سوخت در مناطق ساحلی و دریایی خوزستان وجود ندارد.

چندی پیش بیژن نامدار زنگنه وزیرنفت در یک برنامه زنده تلویزیونی از روند رو به افزایش قاچاق سوخت از مرز‌های دریایی و ساحلی جنوب کشور ابراز نگرانی کرده بود.

استان خوزستان با ۵۰۰ کیلومتر ساحل همواره در معرض قاچاق کالا و سوخت بوده است.

در مجموع امسال بیش از دو میلیون لیتر سوخت قاچاق در سواحل خوزستان، آب‌های شمال غرب خلیج فارس و مناطق آبراهی کشف و ضبط شده است.

سوخت مکشوفه قاچاق تحویل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی ایران می‌شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار