۱۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
معاون امور بندری سازمان بنادر به مانا گفت:

جذب ۱۶۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بنادر کشور

جذب ۱۶۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در بنادر کشور
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: طی یک سال اخیر مجموعاً ۱۶۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در بنادر کشور انجام شده است.
کد خبر: ۸۵۹۰۸

فرهاد منتصر کوهساری در گفتگو با خبرنگار مانا به مناسبت ایام دهه فجر با بیان اینکه یکی از اهداف اصلی سازمان بنادر و دریانوردی واگذاری تصدی امور به بخش خصوصی است، خاطر نشان کرد: هم اکنون بخش بزرگی از فعالیت‌های بندری در ۲۲ پایانه در شمال و جنوب کشور به بخش خصوص واگذار شده است.
وی حاصل این اقدام را تسهیل در عملیات تخلیه و بارگیری و افزایش سرعت عملیات دانست و افزود: به این صورت توانستیم علی‌رغم مشکلات موجود ضمن حفظ اشتغال موجود در بنادر فرصت‌های شغلی تازه‌ای نیز ایجاد کنیم همچنین با کاهش زمان ارائه خدمات زمینه کاهش هزینه تمام شده عملیات را فراهم سازیم.
کوهساری به موضوع تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی در بندر امام خمینی (ره) اشاره کرد و با بیان اینکه در این رابطه نیز با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی شرائط خوبی ایجاد شده است، گفت: با توجه به افزایش حجم تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی، بنادر شهید رجایی، بوشهر و چابهار نیز به چرخه عملیاتی اضافه شدند.
وی تخلیه و بارگیری کالا‌های اساسی در جهت تامین نیاز‌های مردم را محدود به بنادر جنوبی نداسنت و افزود: بنادر امیرآباد، انزلی، نوشهر، فریدون‌کنار و آستارا نیز در زمینه تامین کالا‌های اساسی نقش به سزایی ایفا می‌کنند.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادرو دریانوردی در ادامه با اشاره به سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در بنادر کشور طی یک سال اخیر، تصریح کرد: طی ماه‌های اخیر ۱۰ فقره قرارداد سرمایه گذاری به ارزش ۵۵ هزار میلیارد ریال در بنادر کشور برای احداث انبار‌های مکانیزه، سیلوی غلات و... با بخش خصوصی منعقد شده است.
وی مجموع سرمایه گذاری صورت گرفته طی مدت یاد شده در بنادر کشور حدود ۱۶۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد که طی ۳۲۹ قرارداد مختلف عملیاتی شده یا خواهند شد.
عضو هیئت عامل سازمان بنادر دریانوردی در بخش دیگری از سخنان خود با یادآوری بند ب. ماده ۵۱ برنامه ششم توسعه که طی آن به سازمان بنادر و دریانوردی مجوز واگذاری مدیریت و حق بهره برداری بنادر کوچک به بخش خصوصی صادر شده است، خاطر نشان کرد: سازمان بنادر و دریانوردی بزودی و تا پایان سال جاری قراداد‌های تیپ واگذاری بنادر کوچک به بخش خصوصی را تدوین و تصویب خواهد کرد.
کوهساری افزود: بر این اساس ۲۰ بندر در استان هرمزگان، چهار بندر در خوزستان و ۱۲ بندر در استان بوشهر در جهت رونق کسب و کار‌های محلی و اشتغال زایی به بخش خصوصی واگذار خواهد کرد.
وی در ادامه به پروژه فاز سوم بندر شهید رجایی اشاره کرد و گفت: این پروژه نیز هم اکنون طبق برنامه در حال احداث است و امید داریم که طبق زمانبندی از پیش تعیین شده به بهره برداری برسد.
به گفته کوهساری اسکله و محدوده بارانداز بندر کانتینری نگین بوشهر نیز از سوی بخش خصوصی احداث شده است.
معاون امور بندری و اقتصادی سازمان بنادر و دریانوردی در بخش پایانی سخنان خود به وضعیت بندر چابهار پرداخت و در این باره تصریح کرد: این بندر در حال حاضر در وضعیت مطلوبی است سازمان بنادر نیز برای ساخت انبار‌های جدید بندر چابهار به روش BOT در حال مذاکره با بخش خصوصی است.
وی وسعت این انبار‌ها را حدود ۲۵ هزار متر مربع اعلام کرد و خاطر نشان کرد: قرارداد انبار‌ها تا پایان سال جاری اکران خواهد شد.
    
    
ارسال نظرات
آخرین اخبار