۱۰ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳

ازسرگیری سفر‌های دریایی صیادان در خلیج فارس

صد‌ها صیاد خوزستانی از روز چهارشنبه با بهبود شرایط جوی، فعالیت خود را در صیدگاه‌های آب‌های شمال غرب خلیج فارس از سرگرفتند.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۸۲۷
ازسرگیری سفر‌های دریایی صیادان در خلیج فارس
 
قایق‌ها و شناور‌های صیادی خوزستان که ازمدت‌ها قبل به علت شرایط نامساعد آب و هوایی و مواج شدن خلیج فارس سفر‌های دریایی خود را به حال تعلیق درآورده بودند امروز لنگرگاه‌های خود را به مقصد صیدگاه‌های شمالی خلیج فارس ترک کردند.    

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اعلام این خبر به خبرنگار مانا گفت: با بهبود شرایط جوی و آرامش در آب‌های شمالی خلیج فارس، وضعیت برای فعالیت صیادان خوزستانی فراهم شده است.

محمد سبزه زاری افزود: با وجود اینکه تا سه روز آینده، شرایط برای فعالیت صیادان خوزستانی در مناطق ساحلی و خلیج فارس فراهم است، ولی صیادان باید شرایط آب و هوایی را به صورت لحظه‌ای از هواشناسی دریافت کنند.

حدود سه هزار فروند قایق و شناور خوزستانی در ناوگان صید و صیادی فعالیت می‌کنند و معیشت حدود ۵۰ هزار خانوار خوزستانی با صید و صیادی گره خورده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان افزود: مالکان قایق‌های گردشگری در آب‌های ساحلی خوزستان می‌توانند فعالیت خود را ازسربگیرند.

در نیمه دوم امسال آب‌های شمالی خلیج فارس تحت تأثیر ورود سامانه‌های بارشی و وزش باد‌های شدید ناآرام و مواج بود که همین امر فعالیت صیادان و دریانوردان خوزستانی را با مشکلات زیادی روبه‌رو کرد.

خوشبختانه در این مدت با رعایت هشدار‌های دستگاه‌های اجرایی و شیلات  گزارشی از غرق شناور‌های صیادی و گردشگری خوزستان در آب‌های شمالی خلیج فارس گزارش نشده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار