۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۳

افزایش دو برابری ظرفیت اسکله بندر بوشهر/توقف ۶ ماهه کِشتی مسافربری بوشهر به قطر

افزایش دو برابری ظرفیت اسکله بندر بوشهر/توقف ۶ ماهه کِشتی مسافربری بوشهر به قطر
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ظرفیت کنونی بارگیری و تخلیه کشتی‌ها در بندر بوشهر هفت میلیون تُن است که با لایروبی این اسکله تا عمق ۱۱ متر و احداث بندر نگین، میزان ظرفیت اسکله بندر بوشهر به ۱۵ میلیون تُن خواهد رسید.
کد خبر: ۸۵۸۱۸
به گزارش مانا، سیاوش ارجمند زاده صبح امروز در جمع خبرنگاران بابیان اینکه بیشترین میزان صادرات از بندر بوشهر به کشور‌های قطر و امارات است، اظهار داشت: در سال جاری میزان صادرات و واردات دو میلیون و ۵۴۹ هزار تن بوده که نسبت به سال گذشته ۱۴.۳ درصد رشد داشته است و تعداد دو هزار و ۱۶۷ فروند شناور به بوشهر تردد داشته که ۷.۹ درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته رشد داشته‌ایم.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ظرفیت کنونی بارگیری و تخلیه کشتی‌ها در بندر بوشهر هفت میلیون تن است که با لایروبی این اسکله تا عمق ۱۱ متر و احداث بندر نگین، میزان ظرفیت اسکله بندر بوشهر به ۱۵ میلیون تن خواهد رسید.

وی در خصوص میزان کالا‌های رسوب شده در بندر بوشهر گفت: خوشبختانه در بندر بوشهر به جز خودرو‌های وارداتی که سه سال است در بندر بوشهر مانده و مشکل ترخیص دارند، هیچ‌گونه رسوب کالا در بندر بوشهر نداریم و زمان تخلیه کشتی‌های وارداتی صفر است.

وی با اشاره به ورود بخشی از کالا‌های اساسی از طریق بندر بوشهر، بیان کرد: تاکنون سه کشتی به ظرفیت ۳۵ هزار تن کالای اساسی به‌خصوص برنج وارد کشور شده است و با لایروبی این کانال، این ظرفیت تخلیه دو برابر خواهد شد.

ارجمند زاده با اشاره به بودجه ۵۸۰ میلیارد تومانی بنادر و دریانوردی استان بوشهر، گفت: احداث پل ارتباطی جزیره نگین با اعتبار ۶۳ میلیارد و تأسیسات زیربنایی با اعتبار ۸۵ میلیارد تومان، لایروبی کانال‌ها با اعتبار ۱۹۰ میلیارد بوشهر که با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی بوده  و بازسازی پایانه مسافربری قدیمی والفجر در حال انجام است.

ایجاد اسکله گردشگری در چهار شهرستان

وی افزود: احداث پروژه اسکله جستجو و نجات در شهرستان دیلم و جزیره خارگ در دستور کار است و همچنین پروژه ایجاد اسکله گردشگری در شهرستان‌های دیلم، گناوه، دیر و کنگان در نیمه اول سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید. کار لایروبی بندر محمد عامری با عمق سه متری و احداث اسکله به طول ۱۵۰ در بندر بوالخیر از دیگر پروژه‌های اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر در خصوص شایعه خارج‌سازی قطعات کشتی رافائل از دریا گفت: هر شناوری که قصد خارج‌سازی قطعات شناور‌ها را داشته باشند، باید به اداره بنادر و دریانوردی رجوع کنند و تاکنون هیچ مجوزی در خصوص خارج‌سازی کشتی رافائل صادر نشده است.

ارجمند زاده در خصوص عدم آغاز فعالیت کشتی مسافربری بوشهر به قطر، عنوان کرد: کشتی مسافربری بوشهر به کشور قطر شش ماه است که متوقف است و عدم دریافت سوخت یارانه‌ای مهم‌ترین مشکل این کشتی است و علی‌رغم بازدید چهار وزیر از این پروژه، متأسفانه تاکنون این مشکل حل نشده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار