۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱

آب‌های شمالی خلیج فارس مواج و متلاطم است

مدیرکل هواشناسی خوزستان گفت: آب‌های شمالی خلیج فارس از امروز چهارشنبه تا جمعه مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۶۶۱
آب‌های شمالی خلیج فارس مواج و متلاطم است
 
محمد سبزه زاری در گفتگو با خبرنگار مانا افزود:بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌ها و مدل‌های خروجی هواشناسی، آب‌های شمال خلیج فارس تحت تاثیر ورود سامانه ناپایدار بارشی و وزش باد‌های شدید مواج و توفانی است.

وی به شناور‌های صیادی و باری توصیه کرد درسه روز آینده، بدلیل شرایط نامناسب جوی سفر‌های دریایی خود را به تعویق بیندازند.

مدیرکل هواشناسی خوزستان از دریانوردان خوزستانی خواست وضعیت جوی آب‌های شمالی خلیج فارس را از طریق سایت هواشناسی استان که قابل دریافت توسط تلفن همراه می‌باشد رصد کنند.

سبزه زاری همچنین از قایق‌های گردشگری در سواحل خوزستان نیز خواست به منظور پیشگیری از حوادث احتمالی، فعالیت خود را متوقف کنند.

وی گفت: در سه روز آینده پدیده غالب در مناطق ساحلی خوزستان بارش‌های پراکنده، تندباد لحظه‌ای، رعد و برق و مه رقیق صبحگاهی خواهد بود.

مدیریت بحران استانداری خوزستان نیز با صدور اطلاعیه‌ای از فرمانداران مناطق ساحلی خوزستان خواست تمهیدات لازم را برای پیشگیری از حوادث احتمالی بکار گیرند.

مراکز امدادی و خدمات رسانی در مناطق ساحلی برای پیشگیری و کنترل از حوادث احتمالی نیز به حال آماده باش درآمدند.

در پی هشدار‌های مدیریت بحران استانداری خوزستان و هواشناسی، قایق‌ها و شناور‌های صیادی در لنگرگاه‌های مناطق ساحلی متوقف شدند.

صیادان مناطق ساحلی خوزستان در چهار ماه اخیر به دلیل شرایط نامساعد جوی و توفانی شدن دریا، به صورت موقت فعالیت خود را متوقف کردند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار