۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۵

تخلیه و بارگیری ۳۳ میلیون تن کالا در بندر امام

مدیرکل بنادر ودریانوردی خوزستان گفت: در ۹ ماه نخست سال جاری بیش از ۳۳ میلیون تن انواع کالای نفتی و غیرنفتی در بندر راهبردی امام خمینی تخلیه و بارگیری شده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۶۴۸
 
تخلیه و بارگیری ۳۳ میلیون تن کالا در بندر امام
به گزارش خبرنگار مانا، عادل دریس افزود: این میزان کالا در پی  ورود ۱۱۸۵ فروند کشتی اقیانوس پیما در بندر امام تخلیه و بارگیری شده است.

مدیرکل بنادرودریانوردی خوزستان گفت: با ورود انبوه کشتی‌های حامل انواع کالا‌های اساسی در ۹ ماهه سال جاری به بندرامام خمینی، تمهیدات مهمی از قبیل: اصلاح فرآیند‌های صدور مجوز‌های بازرسی، بهداشتی، قرنطینه نباتی و گمرکی، هم‌افزایی در تأمین ناوگان‌های ریلی، جاده‌ای و افزایش آماده به کاری تجهیزات استراتژیک تخلیه و بارگیری برای تسریع در خروج کالا اتخاذ شد.

دریس در خصوص آخرین وضعیت ماندگاری، تخلیه و بارگیری کالا در مجتمع بندری امام اظهار داشت: در حال حاضر چهار میلیون و ١١٧ هزار و ٢١٢ تُن کالا حاصل از تخلیه انواع کالا از کشتی‌های مختلف در این مجتمع بندری ماندگار شده است.

وی ادامه داد: در بازه زمانی ٩ ماهه سال جاری ٢٢ میلیون و ٢٧٠ هزار و ٩٣٩ تُن انواع کالا تخلیه و بارگیری شده است که بیش از ١۴ میلیون تُن انواع کالا از آن مربوط به تخلیه است و هشت میلیون تُن آن را بارگیری تشکیل می‌دهد.

دریس همچنین افزود: دو میلیون و ٨٧۶ هزار و ١٧٣ تُن کالای اساسی ماندگار شده که دو میلیون و ۶۴۶ هزار و ۴۶٨ تُن در اراضی پشتیانی (انبار‌های بخش خصوصی) و ٢٢٩ هزار و ٣۵٢ تن در اماکن بندری نگهداری می‌شود.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندرامام افزود: یک میلیون و ١٣۶ هزار و ٣٠٢ تُن از این میزان به شرکت پشتیبانی امور دام و ١٩١ هزار و ٣٩۶ تُن به شرکت بازرگانی دولتی به عنوان صاحبان عمده کالا‌های اساسی تعلق دارد.

بندر امام با ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه ۵۰ میلیون تُن، پس از بندر شهید رجایی در استان هرمزگان بزرگترین بندر عملیاتی جمهوری اسلامی ایران است.

بیش از ۹۰ درصد غلات ، کالا‌های اساسی ، نهاده‌های دامی و کشاورزی مورد نیاز از طریق بندر امام وارد کشور می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار