۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶

آبراه اروندرود برای تردد شناور‌ها ایمن‌تر می‌شود

معاون دریایی اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر از ارتقا ضریب ایمنی تردد همه شناور‌های صیادی، تجاری و مسافری به صورت شبانه روزی در آبراه اروند خبرداد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۵۳۳۰

آبراه اروندرود برای تردد شناور‌ها ایمن‌تر می‌شود

به گزارش خبرنگار مانا، مهدی فرمهینی فراهانی در نخستین نشست کمیتۀ ایمنی آبراه اروندرود که با حضور ارگان‌های مؤثر در امنیت و ایمنی تردد شناورها از جمله مدیر بنادر و دریانوردی آبادان، معاونت دریایی بندر خرمشهر، یگان حفاظت بندر خرمشهر، مرزبانی خرمشهر، هنگ مرزی خرمشهر و پاسگاه نهر فیصل برگزار شد اظهار داشت: ارتقا ضریب ایمنی و افزایش بهره‌وری از ظرفیت های ایجاد شده در بندرخرمشهراز جمله مسائل مورد نظر در حمل و نقل دریایی در آبراه اروندرود است.

وی در ادامه افزود: این کمیته به صورت ماهانه با طرح موضوع از سوی ارگان‌های فعال در تأمین ایمنی آبراه اروند برگزار می شود.

معاون دریایی بندر خرمشهر گفت:با حمایت‌های سازمان بنادر و دریانوردی در جهت حل تمامی مشکلات کشتیرانی و تردد ایمن همه شناورها در آبراه اروند آمادگی کامل دارد.

فرمهینی فراهانی خاطر نشان کرد: اداره کل بندر و دریانوردی خرمشهر از ورود شناورهای ممنوع الورودی که به صورت شفاهی به آنها اعلام شده بود ممانعت به عمل می‌آورد.

وی ادامه داد: در راستای ایجاد بستر‌های مناسب برای فرهنگ‌سازی اعلام سوانح دریایی توسط دریانوردان متردد در آبراه اروند از دریانوردانی که در اعلام حوادث و سوانح دریایی با بندر خرمشهر همکاری نمایند قدردانی می شود.

 معاون دریایی بندر خرمشهر اظهار داشت: برای ایمن سازی بهینه آبراه اروند امکان‌سنجی برقراری لینک ارتباطی با مراکز نظامی به وسیله سیستم جامع دریایی و بررسی امکان تغییر فرمت اجازه ورود به کارون در دستور کار قرار دارد.

وی در پایان از زحمات و تلاش‌های فرماندهی پایگاه دریابانی آبادان به منظور اهتمام ویژه در برقراری امنیت و ایمنی آبراه اروندرود تقدیرکرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار