۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۷

استفاده از توان داخل برای ساخت شناورهای نیروی دریایی

استفاده از توان داخل برای ساخت شناورهای نیروی دریایی
فرماندۀ کارخانجات نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: تا پایان سال جاری خبر‌های خوبی را در رابطه با تولیدات دفاعی دریایی کشور به گوش مردم خواهیم رساند.
کد خبر: ۸۵۳۰۲

به گزارش خبرنگار مانا از نمایشگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران در بندرعباس امیردریادار عباس فاضلی‌نیا با تأکید بر اینکه حسب الامر فرماندۀ معظم کل قوا و فرماندۀ نیروی دریایی راهبردی ارتش برنامه تولید ناوشکن ادامه می یابد.

وی با یادآوری به آب‌اندازی ناوشکن سهند در سال گذشته تصریح کرد: هم اکنون تولید ناو موشک‌انداز در کارخانجات نیروی دریایی در حال انجام است و تا پایان سال خبرهای خوبی در این رابطه از زبان فرماندهی نیروی دریایی ارتش به گوش مردم عزیز خواهد رسید.

وی با تأکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در صنایع زیرسطحی نیز به پیشرفت‌های بزرگی نائل شده است خاطر‌نشان‌کرد: ایران از معدود کشورهای جهان است که در حوزۀ تولید زیردریایی‌های سبک و نیمه سنگین به خودکفایی رسیده است. همچنین هم اکنون در بخش اورهال زیر‌دریایی نیمه سنگین هم خودکفا هستیم.

دریادار فاضلی نیا تولید زیر‌دریایی را با توجه به پیچیدگی این آرایه صنعتی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: کشورهایی به این فنّاوری دست یافته‌اند که در بالاترین نقطه فنّاوری در جهان هستند. خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران نیز در این بخش یکی از پیشرفته ترین کشورهای جهان محسوب می شود.

فرمانده کارخانجات نیروی دریایی راهبردی ارتش در بخشی دیگر از سخنان خود با اشاره به برگزاری نمایشگاه دریایی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: تأکید ما در نیروی دریایی ارتش استفاده از ظرفیت و توان داخلی در جهت تولید انواع شناورهاست.

وی افزود: در ساخت ناوهای جماران و سهند و مابقی نیازهای خود نیز از توان و ظرفیت شرکت‌های داخلی استفاده کرده ایم.

دریادار فاضلی نیا در پایان تأکید کرد: تمام شناورهایی که ما در کارخانجات نیروی دریایی ارتش در دست ساخت داریم بومی هستند و در ساخت آنها از ظرفیت ها و توان داخلی استفاده شده است.  

ارسال نظرات
آخرین اخبار