۰۵ آذر ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۳

اهتزاز پرچم ایران بر روی کشتی ها نمایش اقتدار کشور است

اهتزاز پرچم ایران بر روی کشتی ها نمایش اقتدار کشور است
فرمانده قرارگاه ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: با تغییر نگرش در کشتی‌سازی و تعمیرات کشتی توانستیم پیشرفت کنیم.
کد خبر: ۸۵۲۸۴
به گزارش خبرنگار مانا، امیر دریادار افشین تاشک که به عنوان سخنران در مراسم افتتاح نمایشگاه بین‌المللی دریایی جمهوری اسلامی ایران سخن می‌گفت: با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب بار‌ها بر اهمیت دریا و دریانوردی تأکید فرموده اند خاطر نشان کرد: بخش دریایی مجموعۀ بزرگی از صنایع دریایی، گردشگری، شیلات و کشتیرانی است که بیانگر اهمیّت راهبردی آن است.

وی با بیان اینکه متأسفانه نتوانسته‌ایم از ظرفیت‌های دریایی کشور بهره کامل ببریم خاطر‌نشان کرد: صنایع دریایی ما نباید در استان هرمزگان محدود بماند، مثلاً بندر چابهار ظرفیت بسیار بزرگی برای تبدیل شدن به هاب منطقه را دارد.

دریادار دوم تاشک ادامه داد: در عین حال صنعت دریایی سرمایه انسانی متخصص، فنّاوری و تجهیزات ویژه و همتّی عالی را می‌طلبد.

وی یادآور شد: طی سال‌های اخیر با تغییر نگرش در صنایع دریایی و کشتی‌سازی و توجه به تربیت نیروی متخصص و تجهیزات مناسب توانستیم در این زمینه پیشرفت کنیم.

فرمانده قرارگاه ناوگان جنوب نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، صنایع دریایی را سازندۀ اقتصاد کشور دانست و گفت: خوشبختانه علی‌رغم برخی کمبود‌ها و تحریم‌ها در زمینۀ تجاری و نظامی حضور مقتدرانه‌ای در دریا داریم.

وی با اشاره به مسأله دزدی دریایی که طی یک دهۀ اخیر گریبانگیر صنعت کشتیرانی جهان شده تأکید کرد: نیروی دریایی راهبردی ارتش جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۸۷ به این سو برای تأمین امنیت کشتیرانی تجاری کشور، منطقه و جهان ۶۴ ناوگروه به منطقه گسیل داشته است و زمینه‌ساز افزایش امنیت آب‌های جهان شده است.

امیر دریادار تاشک در بخش پایانی سخنان خود با تأکید بر اینکه در بخش تجاری نیز حضور ایران در آب‌های جهانی مقتدرانه است، گفت: اهتزاز پرچم مقدس ایران بر روی کشتی‌ها نمایش اقتدار و بخشی از دیپلماسی کشور و نظام است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار