۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۹

اختصاص بیش از ۶ میلیارد تومان برای احداث بندر رمین طی امسال

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، گفت: در راستای احداث بنادر صیادی در جنوب کشور، امسال پروژه ساخت بندر صیادی رمین در استان سیستان و بلوچستان با شش میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان پیگیری خواهد شد.
کد خبر: ۸۵۱۴۷
اختصاص بیش از ۶ میلیارد تومان برای احداث بندر رمین طی امسال
 
سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: در راستای احداث بنادر صیادی در جنوب کشور، امسال پروژه ساخت بندر صیادی رمین در استان سیستان و بلوچستان پیگیری خواهد شد.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران  با اشاره اینکه بندر صیادی و گردشگری رمین در فاصله پنج کیلومتری مسیر چابهار-گواتر واقع شده است،  ادامه داد: اعتبارات لازم جهت ساخت بندر صیادی رمین از محل اعتبارات مصوب این پروژه از محل توسعه سواحل مکران تامین می‌شود.

وی خاطرنشان ساخت: سال گذشته اقداماتی در راستای احداث بندر صیادی رمین انجام شد که از آن جمله می‌توان به تکمیل مطالعات احداث دستک رسوب‌گیر، بازوی فرعی و لایروبی و نیز تجهیز کارگاه در بندر صیادی رمین اشاره کرد.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، همچنین آزمایش سنگ و انتخاب معدن مناسب، حمل سنگ و شروع عملیات اجرایی دستک رسوب‌گیر به میزان پنج درصد را از دیگر اقدامات انجام شده در راستای احداث بندر رمین در سال گذشته عنوان کرد.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، تصریح کرد: این عملیات شامل ادامه عملیات دستک رسوب‌گیر به میزان ۲۰ درصد و نیز انجام ۲۵ درصد از لایروبی بندر صیادی رمین است.

بهشتیان در ادامه گفته‌های خود یادآور شد: اعتبار مصوب برای احداث بندر صیادی رمین در سال گذشته سه میلیارد و ۹۸۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان بود که در نهایت ۹۹۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اعتبار به این پروژه تخصیص یافت.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، اذعان داشت: میزان اعتبار لازم جهت عملیات پیش‌بینی شده برای احداث بندر صیادی رمین در سال جاری، شش میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان است که اختصاص آن از سوی سازمان شیلات ایران در نظر گرفته شده است.

به منظور تداوم اجرای پروژه‌های مرتبط با احداث، بهسازی و ساماندهی بنادر صیادی در سال ۹۸ از سوی سازمان شیلات ایران اختصاص ۱۵۵ میلیارد تومان اعتبار پیشنهاد شده بود.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، ادامه داد: از این میزان اعتبار پیشنهادی، ۴۰ میلیارد تومان جهت احداث بنادر صیادی، ۶۰ میلیارد تومان جهت بهسازی بنادر صیادی و ۵۵ میلیارد تومان نیز برای ساماندهی بناد صیادی در خواست شده بود.

وی با اشاره به اینکه در نهایت تخصیص ۸۵ میلیارد و ۹۱۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان اعتبار جهت اجرایی شدن پروژه‌های بنادر صیادی در سال ۹۸ مصوب شد، بیان داشت: از این میزان اعتبار ۳۸ میلیارد و ۴۴۰ میلیون تومان به طرح احداث بنادر صیادی، ۳۰ میلیارد و ۹۴۴ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به طرح بهسازی بنادر صیادی و ۱۶ میلیارد و ۵۳۰ میلیون تومان نیز به طرح ساماندهی بنادر صیادی اختصاص یافته است.

بهشتیان در ادامه خاطرنشان ساخت: علاوه بر اعتبارات مصوب مذکور، تخصیص  ۴۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان نیز از محل تملک دارایی‌های سرمایه‌ای برای پروژه احداث، بهسازی و ساماندهی بنادر صیادی در سال جاری تخصیص یافته است.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، همچنین به تصویب ۲۹ میلیارد و ۶۱۴ میلیون تومان جهت تخصیص به پروژه‌های احداث، بهسازی و ساماندهی بنادر صیادی کشور در سال ۹۸ از محل اعتبارات سفر‌های هیات دولت اشاره کرد.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، خاطرنشان ساخت: همچنین اختصاص ۱۲ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از محل اعتبارات سواحل مکران برای پروژه‌های احداث، بهسازی و ساماندهی بندر صیادی در سال جاری مصوب شده است.
































ارسال نظرات
آخرین اخبار