۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۴

طرح جامع محیط زیست دریایی چابهار تهیه می‌شود

مدیر کل دفتر سواحل و زیست بوم‌های ساحلی سازمان حفاظت محیط زیست از امضای تفاهم نامه مشترک بین سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان منطقه آزاد چابهار به منظور حفاظت از محیط زیست دریایی منطقه خبر داد.
کد خبر: ۸۵۱۱۰
طرح جامع محیط زیست دریایی چابهار تهیه می‌شود
 
داوود میرشکار در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: حفاظت از محیط زیست دریایی در سواحل مکران همواره از اهمیت بالایی برای سازمان محیط زیست برخوردار بوده است به طوری که در سال‌های اخیر شاهد اقدامات خوبی در این زمینه بوده ایم.

مدیر کل دفتر سواحل و زیست بوم‌های ساحلی سازمان حفاظت محیط زیست، افزود: به منظور حفاظت هر چه بیشتر از محیط زیست دریایی در سواحل مکران به ویژه آب‌های حوزه شهرستان چابهار، تفاهم نامه‌ای بین سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان منطقه آزاد چابهار به امضا رسیده است.

میرشکار ادمه داد: بر اساس این تفاهم نامه سازمان منطقه آزاد چابهار موظف به همکاری در زمینه حفاظت از محیط زیست دریایی به روش‌های مختلف شده است.

وی خاطرنشان ساخت: بر این اساس منطقه آزاد چابهار موظف شده تا اهداف استقرار توسعه در منطقه را بر اساس حفاظت از محیط زیست دریایی تنظیم کند.

این مقام مسئول در سازمان حفاظت محیط زیست، بیان داشت: همچنین بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که به امضا رسید، تهیه و تصویب دستورالعمل جهت آموزش و فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست باید توسط سازمان منطقه آزاد چابهار تهیه و اجرایی شود.

میرشکار در ادامه همچنین از ملزم شدن سازمان منطقه آزاد چابهار برای تهیه طرح جامع محیط زیست این منطقه به ویژه محیط زیست دریایی و ساحلی چابهار بر اساس تفاهم نامه به امضا رسیده میان دو سازمان خبر داد.

مدیر کل دفتر سواحل و زیست بوم‌های ساحلی سازمان حفاظت محیط‌ زیست، یادآور شد: ایجاد بستر مناسب جهت انجام فعالیت‌های آموزشی در زمینۀ محیط زیست از دیگر مفاد تفاهم نامۀ به امضا رسیده محسوب می‌شود.

به گفته وی، بر اساس تفاهم نامه به امضا رسیده با سازمان منطقه آزاد چابهار، این منطقه آزاد نسبت به پایش محیط زیست دریایی و ساحلی منطقه ملزم شده است.

مدیر کل دفتر سواحل و زیست بوم‌های ساحلی سازمان حفاظت محیط زیست، در ادامه گفته‌های خود، ارتقای کیفیت محیط زیست منطقه آزاد چابهار و نیز تهیه گزارش از وضعیت محیط زیست منطقه را از دیگر مفاد تفاهم نامه به امضا رسیده میان دو سازمان اعلام کرد.

این مقام مسئول در سازمان محیط زیست، با اشاره به ملزم شدن سازمان منطقه آزاد چابهار نسبت به مدیریت پسماند، اذعان داشت: مدیریت پسماند از اهمیت بسیار زیادی در حفاظت از محیط زیست دریایی و ساحلی سواحل مکران برخوردار است.

میرشکار بر ضرورت ایجاد مرکز پایش و آزمایشگاه محیط زیست در منطقه آزاد چابهار تأکید کرد و بیان داشت: بر اساس تفاهم نامه به امضا رسیده، سازمان منطقه آزاد چابهار به زودی نسبت به راه‌اندازی مرکز پایش و آزمایشگاه محیط زیست دریایی اقدام خواهد کرد.

وی تأکید کرد: همچنین بر اساس تفاهم نامۀ به امضا رسید، سازمان منطقه آزاد چابهار نسبت به ایجاد مدیریت سبز در منطقه ملزم شده است که امیدواریم این موارد هر چه سریع‌تر اجرایی شود تا شاهد تحولی بزرگ در حفاظت از محیط زیست سواحل مکران به ویژه در سواحل منطقه آزاد چابهار با همکاری مشترک سازمان محیط زیست و سازمان منطقه آزاد چابهار باشیم.

مدیر کل دفتر سواحل و زیست بوم‌های ساحلی سازمان حفاظت محیط زیست، همچنین در خصوص رسیدگی به وضعیت مرجان‌های جابه‌جا شده در محل ساخت بندر شهید بهشتی، اظهار داشت: این امر به سازمان بنادر و دریانوردی مربوط می‌شود و از حوزه اختیارات سازمان منطقه آزاد چابهار خارج است.

به گفته میرشکار، اخیراً جلسه‌ تازه‌ای در خصوص رصد مرجان‌های جابه جا شده با سازمان بنادر و دریانوردی برگزار نشده است.

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار