۲۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۸

اختصاص ۵ میلیارد تومان جهت احداث بندر صیادی خورخان

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، گفت: عملیات احداث بندر صیادی خورخان واقع در استان بوشهر امسال نیز با اختصاص پنج میلیارد تومان ادامه خواهد یافت.
کد خبر: ۸۵۱۰۷
اختصاص ۵ میلیارد تومان جهت احداث بندر صیادی خورخان
 
سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: احداث بندر صیادی خورخان واقع در استان بوشهر امسال نیز با اختصاص پنج میلیارد تومان ادامه خواهد یافت.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، خاطرنشان ساخت: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته امسال در راستای احداث بندر صیادی خورخان، اجرای کامل چیدمان قطعات پیش ساخته و بتن ریزی عرشه اسکله به صورت ۱۰۰ درصدی انجام خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین امسال عملیات احداث ساختمان‌های پشتیبانی بندر صیادی خورخان انجام خواهد شد.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، عنوان کرد: تجهیز کارگاه، خرید شمع‌های سانتیرفیوژ مورد نیاز اسکله، کوبش شمع و اجرای ۹۰ درصد از راه دسترسی سنگی منتهی به اسکله طی سال گذشته انجام شده بود.

وی خاطرنشان ساخت: همچنین ساخت ۹۰ درصد از قطعات بتنی عرشه اسکله و چیدمان آن‌ها به میزان ۲۰ درصد در سال گذشته انجام شده است.

به گفته وی، سال گذشته اختصاص پنج میلیارد و ۱۴۳ میلیون تومان اعتبار جهت اجرایی شدن پروژه‌های مذکور مصوب شده بود که در نهایت مبلغ دو میلیارد و ۸۳۴ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان اعتبار در پروژه‌های مذکور هزینه شد.

بهشتیان با اشاره به اینکه بیش از ۴۰۰ صیاد در بردخون فعالیت می‌کنند، افزود: اکنون ۷۳ قایق صیادی و بیش از ۲۰ قایق تفریحی در این بندر فعالیت دارند، که با تکمیل پروژه اسکله صیادی خورخان، هشت تا ۱۰ لنج صیادی می‌توانند پهلو بگیرند.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، تاکید کرد: اسکله صیادی خورخان از مطالبات مهم مردم ساحل‌نشین بردخون است که تسریع در تکمیل آن در دستور کار قرار دارد.

وی در ادامه گفته‌های خود خاطرنشان ساخت: تأمین اعتبار پروژه اسکله خورخان بردخون یکی از پروژه‌های مصوب سفر استانی رئیس جمهور است.

به گفته این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، هم‌اکنون قایق‌های صیادی مستقر در منطقه خورخان در موقع جزر برای رفتن به دریا و موقع تخلیه محصول صید شده خود دچار مشکلات زیاد هستند که با ساخت اسکله این مشکل برطرف خواهد شد.

بردخون با ۱۰ هزار نفر جمعیت در فاصله ۱۵۰ کیلومتری جنوب مرکز استان بوشهر قرار دارد که جزایر تهمادو، ام الگرم و نخیلو از جزایر مهم و گردشگری این استان در این منطقه واقع است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار