۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۵

اختصاص ۳۰ میلیارد ریال جهت ساماندهی خور ابوخضیر

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران از ساخت و نصب کامل اسکله و پل دسترسی به اسکله ابوخضیر در سال گذشته خبر داد و گفت: عملیات اجرایی محوطه و ساختمان‌های پشتیبانی و انجام ۴۰ درصد از این پروژه جزء برنامه‌های پیش‌بینی شده به منظور ساماندهی بندر صیادی خور ابوخضیر در سال ۹۸ محسوب می‌شود.
کد خبر: ۸۵۱۰۴
اختصاص ۳۰ میلیارد ریال جهت ساماندهی خور ابوخضیر
 
سید مصطفی بهشتیان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: احداث اسکله بندر صیادی خور ابوخضیر واقع در استان خوزستان به عنوان یکی از پروژ‌ه‌های ساماندهی بنادر صیادی سازمان شیلات در دست انجام است و اعتبارات لازم برای پیشبرد آن از محل اعتبارات ملی تأمین خواهد شد.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، بیان داشت: در این راستا سال گذشته ساخت و نصب کامل اسکله و پل دسترسی به اسکله انجام شده است.

وی همچنین از برگزاری فرآیند انتخاب پیمانکار برای ساخت ساختمان‌ها، تاسیسات زیربنایی و پشتیبانی و نیز ابلاغ قرارداد به پیمانکار مربوطه طی سال گذشته خبر داد.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران در ادامه خاطرنشان ساخت: اعتبارات مصوب برای ساماندهی بندر صیادی ابوخضیر در سال گذشته، دو میلیارد تومان بود که در مجموع یک میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شد.

وی شروع عملیات اجرایی محوطه و ساختمان‌های پشتیبانی و انجام ۴۰ درصد از این پروژه را جزء برنامه‌های پیش بینی شده در سال ۹۸ عنوان کرد.

بهشتیان تأکید کرد: بر اساس مطالعات صورت گرفته، محوطه سازی و ایجاد تاسیسات زیربنایی به وسعت ۱۳ هزار مترمربع در حاشیه بندر صیادی خور ابوخضیر انجام خواهد شد.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران در ادامه گفته‌های خود عنوان کرد: همچنین ساختمان‌ها و تأسیسات پشتیبانی در بندر صیادی خور ابوخضیر به مساحت ۸۳۰ متر مربع نیز در کنار این بندر ساخته می‌شود.

مدیر کل اداره مطالعه و احداث بنادر صیادی سازمان شیلات ایران، تأکید کرد: به منظور انجام پروژه‌های مذکور در راستای ساماندهی بندر صیادی خور ابوخضیر، پیش بینی می‌شود امسال سه میلیارد تومان اعتبار به این پروژه اختصاص یابد.

وی در ادامه یادآور شد: ساخت اسکله به طول ۳۰۰ متر و حفاظت ساحل به طول ۲۵۰ متر از جمله اقداماتی است که به منظور ساماندهی بندر صیادی ابوخضیر انجام شده است.

به گفته وی، تکمیل ساماندهی پروژه بندر صیادی خور ابوخضیر می‌تواند باعث رونق هر‌چه بیشتر صیادی در این منطقه شود.

این مقام مسئول در سازمان شیلات ایران، یادآور شد: در حال حاضر بیش از دو هزار صیاد در منطقه خور ابوخضیر از راه صیادی امرار معاش می‌کنند که امید می‌رود با اتمام پروژه ساماندهی بندر صیادی ابوخضیر، صیادان منطقه در راستای ارائه تسهیلات و خدمات‌رسانی مطلوب‌تر نیز ساماندهی شوند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار