۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳
مدیرکل هواشناسی استان بوشهر:

ارتفاع موج خلیج فارس در سواحل‌ استان بوشهر افزایش می‌یابد

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر از افزایش ارتفاع موج دریا در سواحل بوشهر خبر داد و گفت: طی روز‌های پنج شنبه و جمعه به سبب افزایش نسبی سرعت وزش باد بر روی دریا، ارتفاع موج خلیج فارس در استان بوشهر به طور نسبی افزایش می‌یابد.
کد خبر: ۸۵۰۷۵

ارتفاع موج خلیج فارس در سواحل‌استان بوشهر افزایش می‌یابد

فرج‌الله شکوهی‌پور در گفتگو با خبرنگار مانا در بوشهر با بیان اینکه در اغلب ساعات امروز آرامش نسبی جو و دریا برقرار است، اظهار داشت: طی روز‌های پنج شنبه و جمعه به سبب افزایش نسبی سرعت وزش باد بر روی دریا، ارتفاع موج دریا نیز به طور نسبی افزایش یافته و سواحل استان تا حدودی مواج و متلاطم می‌شود.

وی با تأکید بر پرهیز از تردد‌های غیرضروری در دریا خودداری کنند، گفت: دریانوردان با شناور‌های کوچک و سبک در استان بوشهر از تردد‌های غیر‌ضروری در خلیج فارس خودداری کنند.  

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر افزود: جهت وزش باد در مناطق شمالی و مرکزی استان جنوب غربی تا شمال غربی و از امشب شمال شرقی تا شمال غربی با سرعت ۸ تا ۳۲ و طی امشب و فردا گاهی تا ۴۰ کیلومتر در ساعت است.

شکوهی‌پور بیان کرد: جهت وزش باد در مناطق جنوبی استان امروز جنوب شرقی تا شمال شرقی و فردا شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۶ کیلومتر در ساعت پیش‌بینی می‌شود.

وی، ارتفاع موج دریا را ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر گاهی تا ۱۲۰ سانتیمتر دانست و خاطر نشان کرد: فردا در بندر بوشهر زمان جزر اول دریا ساعت ۰۳:۳۹ بامداد، مد اول دریا ساعت ۰۹:۵۴، جزر دوم دریا ساعت ۱۵:۰۰ و مد دوم دریا ساعت ۲۱:۲۳ خواهد بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار