۲۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۳

روسیه برای پیروی از قانون سوخت ۲۰۲۰ دست به کار شد

روسیه برای پیروی از قانون سوخت ۲۰۲۰ دست به کار شد
دومین شرکت بزرگ نفتی روسیه "لوک اویل Lukoil" به منظور پیروی از قانون سوخت ۲۰۲۰ سازمان بین المللی دریانوردی (آیمو)، سالانه حدود یک میلیون تن سوخت کم سولفور تولید می‌کند.
کد خبر: ۸۴۹۸۰
به گزارش گروه بین الملل مانا، با توجه به نزدیک شدن به ضرب‌الاجل اجرای قانون سوخت ۲۰۲۰ سازمان بین‌المللی دریانوردی (آیمو)، شرکت‌های کشتیرانی مجبورند از سوخت دوستدار محیط زیست استفاده کنند و انتشارات آلودگی‌ها را کاهش دهند، از این رو پالایشگاه‌های روسیه که نفت کوره سنگین "HFO "تولید می‌کنند، شاهد اُفت شدید حاشیۀ سود خود خواهند بودند.

شرکت نفتی "لویک اویل" اعلام کرد؛ یکی از پالایشگاه‌های خود موسوم به ولگوگراد" Volgograd" تولید سوخت کم سولفور"LSFO" سازگار با مقتضیات قانون سوخت ۲۰۲۰ آیمو را آغاز کرده است. هدف این پالایشگاه تولید سالانه حدود یک میلیون تن سوخت کم سولفور به همراه انواع دیگر سوخت‌های دریایی که خصوصیات زیست‌محیطی بهتری داشته باشند، است.

علاوه بر عرضه جدید سوخت کم سولفور از سوی پالایشگاه ولگوگراد، پالایشگاه دیگر "لویک اویل" موسوم به پرم "Perm" سالانه یک میلیون تن سوخت دریایی زیست محیطی "ecological marine fuel" را تولید خواهد کرد. "لویک اویل" همچنین اعلام کرد از سال ۲۰۱۵ به این طرف، سوخت دریایی زیست محیطی در پالایشگاه پرم برای کشتی‌ها در دریای بالتیک جایی‌که شناور‌ها ملزم به سوزاندن سوخت با حداکثر ۱۰ درصد سولفور هستند، تولید شده است.

گفتنی است نفت خام روسیه با محتوای بالای سولفور یک نگرانی عمده برای پالایشگاه‌های اروپایی به شمار می‌آید، حاشیه سود‌های پالایشگاه تولید نفت اورال "Urals" روسیه می‌تواند به‌طور چشم‌گیری کاهش پیدا کند، دلیل این روند نزولی به کاهش تقاضا و از طرف دیگر قیمت پایین‌تر برای سوخت با سولفور بالا باز می‌گردد.

این گزارش در پایان نوشت: مؤسسه مطالعات انرژی آکسفورد می‌گوید که نتایج بسیاری از تحلیل‌ها حاکی از آن‌ است که شاهد تقاضای پایین‌تر برای نفت کوره سنگین "HFO "و به طبع کاهش بیشتر قیمت این سوخت خواهیم بود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار