۱۵ مهر ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴

بررسی آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌های بندر امام

نشست اعضای هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی در مجتمع بندری امام برگزار و در جریان این نشست مسائل مربوط به آخرین وضعیت خروج کالا‌های اساسی و پیشرفت پروژه‌های عمرانی با حضور مدیران این مجتمع بزرگ بندری بررسی شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۹۲۱

بررسی آخرین وضعیت پیشرفت پروژه‌های بندر امام

به گزارش خبرنگار مانا، در سفر محمد راستاد معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و دیگر اعضای هیئت عامل به بندرامام، ضمن برگزاری نشست از پروژه های در دست احداث و روند خروج کالاهای اساسی بازدید شد.

در جریان این سفر،  مدیرعامل سازمان بنادر ودریانوردی و اعضای هیئت عامل از پروژه احداث رمپ و لوپ تقاطع همسطح بازدید کردند.

این پروژه در حال حاضر با ۲۳ درصد پیشرفت در صورت بهره برداری موجب تسهیل در تردد خودروهای سبک و سنگین و روان سازی ترافیک شهری و انتقال کالا می‌شود.

همچنین بازدید از پروژۀ احداث خط لوله انتقال گاز از ایستگاه گاز شهری به مجتمع بندری امام که هفت کیلومتر آن تکمیل شده، از جمله بخش‌های دیگر بازدید راستاد و هیئت همراه بود.

در صورت بهره برداری از این پروژه، مجتمع بندری امام و شرکت های مستقردر آن از مزیت گاز طبیعی برخوردار می شود.

همچنین بازدید از پروژه احداث جادۀ کمربندی بندرامام به آبادان با پیشرفت فیزیکی ۲۵ درصدی از دیگر بخش‌های بازدید مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و هیئت همراه بود.

 این پروژه از جمله پروژه‌های عمرانی با هدف عمل به مسئولیت های اجتماعی و با استفاده از اعتبارات سازمان بنادر و دریانوردی است که در صورت تکمیل و بهره‌برداری موجب انتقال بار ترافیکی از شهر، افزایش ایمنی تردد و کمک به زیرساخت شهری می شود.

در ادامه بازدیدهای مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی و هیئت همراه از منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی(ره)، از پروژه تعمیرات اساسی منجر به تعمیر و نگهداری بزرگراه بندرامام خمینی(ره) نیز دیدن کردند و آخرین وضعیت پیشرفت پروژه و مشکلات آن را با حضور مدیران اجرایی و پیمانکار آن بررسی شد.

پروژۀ مذکور با ۳۲ درصد پیشرفت فیزیکی  با هدف  بهسازی و ارتقای ایمنی این بزرگراه در حال تکمیل است.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و دیگر اعضای هیئت عامل سازمان بنادر ودریانوردی در جریان سفر به مجتمع بندری امام از پروژۀ احداث کارخانه تولید بیواتانول سوختی بازدید کردند و با توضیحات مدیراجرایی پروژه از روند پیشرفت و تکمیل این پروژه و مشکلات مرتبط با آن مطلع شدند.

این پروژه با اعتباری حدود ۵۴۶۰ میلیارد ریال در صورت تکمیل موجب ایجاد ۳۰۰ فرصت شغلی خواهد شد.

بازدید از پروژه احداث سیلوهای بتنی پایانه مکانیزه غلات که توسط شرکت نظم آفرینان صنعت سهند در حال تکمیل است از بخش های دیگر این سفر بود.

این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۵۵ درصد و با سرمایه گذاری اولیه در حدود ۱۵۶۰ میلیارد ریال در دست تکمیل است.

معاون وزیر و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در بازدید از مجتمع بندری امام، از پروژه تعمیرات اساسی اسکله‌های شماره ۲۷ تا ۳۴ مجتمع بندری بازدید کرد و با توضیحات مدیر اجرایی پروژه با  آخرین وضعیت پیشرفت آن که تاکنون ۳۳ درصد بوده آگاه شد.

افزایش ظرفیت باربری اسکله های مذکوراز شناور۴۰ به شناور ۸۰ هزار تنی از مهمترین اهداف این پروژه است.

برگزاری نشست هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی و بحث و بررسی مشکلات و مسایل مرتبط با فعالیت جاری در بنادر از موضوع های مهم این نشست در بندر امام بود.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار