۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰

افزایش ۳۰ درصدی ورود گردشگران عراقی به منطقه آزاد اروند

معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند گفت: در نیمه نخست سال جاری ۷۰۰ هزار گردشگر عراقی وارد منطقه آزاد اروند شدند که این میزان گردشگر ورودی نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۸۶۲
افزایش ۳۰ درصدی ورود گردشگران عراقی به منطقه آزاد اروند
 
قدرت الله طمیمیان در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: سفر گردشگران عراقی به منطقه آزاد اروند باعث رونق گردشگری، بازار و کسب و کار‌های کوچک و صادرات غیرمستقیم به کشورعراق شده است.

معاون فرهنگی و گردشگری سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند با اشاره به ورود گردشگران عراقی که بدون ویزا به منطقه آزاد اروند سفر می‌کنند گفت: صنعت گردشگری نقش تأثیرگذاری در اقتصاد منطقه دارد، این صنعت به عنوان صنعتی پاک و با تأثیر قابل توجه در اشتغالزایی به شمار می‌رود.

طمیمیان ظرفیت‌های گردشگری این منطقه را مناسب توصیف کرد و گفت: اگر از ظرفیت‌های این صنعت به خوبی استفاده شود بسیاری از مشکلات اقتصادی و معضلات اجتماعی در شهر‌های بندری آبادان و خرمشهر حل می‌شود.

وی با اشاره به نقش بخش خصوصی در صنعت گردشگری افزود: دولت باید زیرساخت‌های مورد نیاز گردشگری را فراهم کند و با حمایت بخش خصوصی می‌توان رونق گردشگری در منطقه را محقق کرد.

طمیمیان خواستار توجه به بوم‌گردی و ظرفیت جوامع محلی شد و اظهار داشت: با توجه به بوم گردی و جوامع محلی می‌توان فرهنگ غنی آبادان و خرمشهر را معرفی کرد البته تسهیلاتی برای سرمایه گذاران بوم‌گردی در نظر گرفته خواهد شد.

وی همچنین گردشگری سلامت را یکی از ظرفیت‌های منطقه آزاد اروند در شهر‌های آبادان و خرمشهر برشمرد و افزود: این دو شهر با توجه به همجواری استان بصره عراق می‌توانند از ظرفیت گردشگری عراق بهره ببرند، سازمان منطقه آزاد اروند در حال فراهم نمودن زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی است.

معاون فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به ظرفیت‌های دفاع مقدس در بحث گردشگری گفت: آبادان و خرمشهر یکی از پایتخت‌های مهم در دفاع مقدس می‌باشند و سالانه میلیون‌ها گردشگر از سراسر کشور از این دو شهر بندری و ساحلی بازدید می‌کنند.
ارسال نظرات
آخرین اخبار