۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۷

تمدید مجوز تعمیر و بازسازی اسکله های صادراتی پتروشیمی در بندر امام

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: مجوز تعمیر و بازسازی اسکله‌های صادراتی پتروشیمی در بندر امام با تأیید اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان و برابر با الزامات و مقررات ملی و بین المللی، شهریور ماه جاری توسط سازمان بنادر و دریانوردی کشور تمدید شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۷۷۴

تمدید مجوز تعمیر و بازسازی اسکله های صادراتی پتروشیمی در بندر امام

به گزارش خبرنگار مانا، عادل دریس اظهار داشت: به منظور رعایت الزامات قانونی ناظر برساخت و بهره برداری از سازه ها و تأسیسات ساحلی و اخذ استعلامات لازم از مراجع ذی‌ربط، حسب قوانین و مقررات جاری، مجوز تعمیر و بازسازی اسکله‌های صادراتی پتروشیمی متعلق به شرکت ملی صنایع پتروشیمی توسط سازمان بنادر و دریانوردی به مدت دو سال تمدید شد.

وی با اشاره به بند ۲۲ ماده سه فصل دوم آئین‌نامه سازمان بنادر و دریانوردی که بر لزوم اخذ مجوزهای لازم جهت احداث و بهره برداری از سازه های ساحلی و دریایی تأکید می کند، بیان داشت: این تمدید مجوز حسب اعمال حاکمیت در عرصه سواحل صورت گرفته و همه فعالان اقتصادی در حوزه سواحل و بنادر ملزم به رعایت قوانین و اخذ مجوز هر گونه فعالیت هستند.

دریس تصریح کرد: ارگان‌ها و مراجع قانونی فقط می توانند به پروژه ها و تأسیساتی که مبادرت به اخذ مجوز کرده اند، تسهیلات ارائه نموده و از این مزیت برخوردار شوند.

خاطر نشان می شود در راستای اعمال حاکمیت دریایی سازمان بنادر و دریانوردی بر تمامی فعالیت‌ها در سواحل و به منظور ساماندهی سواحل استان خوزستان و همچنین عمل به مسئولیت اجتماعی برای پایداری و گسترش فرصت های اشتغال، مجوزهای لازم، پس از بررسی های کارشناسی توسط سازمان بنادر و دریانوردی صادر می شوند.

بزرگترین قطب تولیدات محصولات پتروشیمی کشور در منطقه ماهشهر و بندر امام متمرکز است و بخش مهمی از تولیدات واحدهای پتروشیمی از طریق اسکله‌های اختصاصی به خارج صادر می شود.

 

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار