۲۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴
فعال بخش خصوصی در گفتگو با مانا:

تولید سوخت کم سولفور با روش نانو نیازمند حمایت دولت است

مدیر بخش تحقیق و توسعه یک شرکت دانش بنیان حوزه نانو گفت: شرکت‌های بخش خصوصی برای تولید سوخت کم سولفور به حمایت‌های دولتی نیاز دارند.
کد خبر: ۸۴۷۴۵
تولید سوخت کم سولفور با روش نانو نیازمند حمایت دولت است
 
حسین کازرونی در گفتگو با خبرنگار مانا با بیان اینکه شرکت‌های دانش بنیان حوزه نانو در کشور توانایی تولید سوخت کم سولفور را با روش‌هایی مانند ODS در ترکیب با روش ترکیب سوخت‌ها را دارند، خاطر نشان کرد: اگر وزارت نفت و دیگر دستگاه‌های دولتی مرتبط حمایت لازم را از بخش خصوصی به عمل آورند می‌توان در کوتاه مدت از بحران اولیه اجرای قانون ۲۰۲۰ عبور کرد.
وی با اشاره به نیاز فعلی صنعت کشتیرانی داخلی که بین یک و نیم تا دو میلیون تن سوخت در سال یا حدود شش هزار تن در روز سوخت کم سولفور برآورد می‌شود، خاطر نشان کرد: شرکت‌های دانش بنیان بخش خصوصی در همکاری با دولت می‌توانند این میزان سوخت را تا زمانیکه پالایشگاه‌ها برای تولید انبوه آماده شوند تامین کنند.
کازرونی برآورد توان تولید مجموعه خود را با ترکیب روش‌های ODS و ترکیب سوخت ها، ۲۰۰ تن در روز اعلام کرد و افزود: روش‌هایی مانند HDS نیازمند سرمایه‌گذاری اولیه بسیار بالا تا یک میلیارد دلار هستند، اما روش ترکیبی مورد اشاره می‌تواند با ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه اولیه عملیاتی شود.
این مدیر حوزه نانو با بیان اینکه ترکیب روش ODS و ترکیب سوخت‌ها برای گوگرد زدایی از سوخت شناور‌ها با توجه به هزینه‌های طولانی مدت آن روشی کوتاه مدت است، گفت: سازمان‌های مرتبط و مالکان کشتی می‌بایست شرکت‌های دانش بنیان داخلی را برای تولید سوخت کم سولفور با این روش حمایت کنند تا بتوانیم به موقع و با قیمت مناسب سوخت مورد نیاز را در اختیار ناوگان کشتیرانی کشور قرار دهیم.
ارسال نظرات
آخرین اخبار