۱۳ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰

افزایش ۵۰ درصدی صادرات کالا از منطقه آزاد اروند

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند از افزایش ۵۰ درصدی صادرات کالا از منطقه آزاد اروند در چهار ماه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه پارسال خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۶۵۶
افزایش ۵۰ درصدی صادرات کالا از منطقه آزاد اروند
 
سیدعلی موسوی در گفتگو با خبرنگار مانا افزد: در این مدت میزان صادرات کالا‌های غیرنفتی از بنادر آبادان، خرمشهر، مرز شلمچه  و اروندرود بیش از ۴۵۰ میلیون دلار بوده که این میزان صادرات نسبت به مدت مشابه پارسال ۵۰ درصد رشد دارد.

وی مصالح ساختمانی، غذایی، وسایل مکانیکی و خانگی، آهن آلات، آبزیان پرورشی، تره بار، کاشی و سرامیک، چوب و آب معدنی را از مهمترین اقلام صادراتی از منطقه آزاد اروند بیان کرد.

موسوی افزود: مقصد کالا‌های صادراتی از منطقه آزاد اروند کشور‌های عراق، کویت، امارات متحده عربی، قطر، عمان و چین بوده است.

 معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار‌های سازمان منطقه آزاد ارون بیان کرد: پارسال بیش از یک میلیارد و ۱۰میلیون دلار کالا از منطقه آزاد اروند صادر شد که نسبت به سال ۹۶ رشد ۶۰ درصدی داشته است و امسال پیش بینی می‌شود میزان صادرات کالا از منطقه آزاد اروند از ۱.۵ میلیارد دلار فراتر رود.

موسوی در ادامه افزود: در چهار ماه نخست امسال نیز بیش از سه هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری در این منطقه انجام شده که رشد ۵۱ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال داشته است.

به گفته بیشترین حجم سرمایه گذاری در بخش توریسم درمانی، صنعتی و انرژی بوده است.

منطقه آزاد اروند حدود ۳۴ هزار هکتار مساحت دارد و شامل بنادر خرمشهر، آبادان، مینوشهر و بخش‌های از سواحل اروندرود است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار