۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۲
معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر:

بندر تجاری دیلم به شناور آتشخوار تجهیز شد

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با هدف ارتقا ایمنی موتور لنج‌ها و محموله‌های تجار و بازرگانان دیلم این بندر به شناور آتشخوار تجهیز شد. ​
کد خبر: ۸۴۶۵۴

بندر تجاری دیلم به شناور آتشخوار تجهیز شد

به گزارش خبرنگارمانا از بوشهر، محمد قاسمی با اشاره به استقرار شش شناور آتشخوار در بنادر تجاری استان بوشهر اظهار داشت: با احتساب راه‌اندازی شناور آتش‌خوار دیلم تاکنون شش  شناور برای اطفا حریق و خدمات‌رسانی به حادثه دیدگان در بندر‌های کنگان، دیر، دیلم، گناوه، نوار ساحلی تنگستان و جزیره خارگ استقرار پیدا کرده است.

 وی بیان کرد: از قابلیت‌های شاخص این شناور  آتشخوار چند منظوره که در  بندر دیلم استقرار پیدا کرده می‌توان به قدرت ۶۵۰ اسب بخار، خروجی آب به میزان سه هزار لیتر در دقیقه با قدرت پرتاب ۶۰ متر  و یک جرثقیل پنج تنی برای سرویس و نگهداری علائم کمک ناوبری از جمله بویه‌های دریایی اشاره کرد.
 
قاسمی اظهار داشت: با استقرار شناور آتشخوار ایمنی اسکله‌ها ارتقا یافته و در صورت بروز حوادث احتمالی مانند آتش سوزی، خطرات ناشی از آن به حداقل می‌رسد.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر ادامه داد: پیشرفت فیزیکی ایستگاه جستجو و نجات دریایی بندر دیلم نیز بیش از ۹۰ درصد است که انتظار می‌رود در دهه فجر به بهره‌برداری برسد.

وی افزود: این پایگاه شامل یک ساختمان برای استقرار پرسنل جستجو و نجات دریایی و نجات یافتگان از حوادث دریایی، یک پست اسکله شناور و یک شناور ناجی است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار