۱۰ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۲

آغاز طرح توسعه پرورش ماهیان خاویاری در خوزستان

طرح توسعه پرورش ماهیان خاویاری با حضور دکتر غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در دزفول آغاز شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۶۴۷

آغاز طرح توسعه پرورش ماهیان خاویاری در خوزستان

به گزارش خبرنگار مانا، در نخستین گام از اجرای این طرح، واگذاری اسناد مزارع پرورش ماهیان خاویاری به سرمایه‌گذاران انجام شد.

سرپرست شیلات خوزستان گفت: ۴۸ هکتار زمین به طرح توسعه ماهیان خاویاری در دزفول اختصاص داده شده است.

غلامرضا افتخاری نسب افزود: مجتمع پرورش ماهیان خاویاری دارای ۴۴ استخر تولید ‌گوشت ماهیان خاویاری و چهار واحد صنایع وابسته است و پروانه فعالیت  متقاضیان تولید پرورش ماهیان خاویاری صادر شده و تعهدات لازم نیز از آنها اخذ شده است.

وی گفت: عملیات اجرایی طرح توسعه پرورش ماهیان خاویاری از دو سال گذشته انجام‌ شده و در این مدت پیشرفت فیزیکی آن ۳۰ درصد بوده، همچنین تفکیک زمین‌ها و اختصاص آب آن نیز صورت پذیرفته ضمن اینکه عملیات اجرایی آماده‌سازی این استخرها که در هفتۀ دولت آغاز شده ظرف ۶ ماه آینده با به‌کارگیری فنّاوری جدید به اتمام می‌رسد.

سرپرست شیلات خوزستان گفت: برآورد سهم دولت در احداث این مجتمع عظیم ۶۰ میلیارد ریال است و هر سرمایه‌گذار برای احداث هر استخر ۱۰ میلیارد ریال آورده شخصی هزینه خواهد کرد. زمین، مجوزها و سایر زیرساخت‌های این مجتمع پرورش ماهیان خاویاری نیز از سوی دولت تأمین شده‌ است.

افتخاری نسب افزود: با بهره‌برداری از این مجتمع پرورش ماهیان خاویاری ظرف چند ماه آینده، دزفول به قطب شیلات و پرورش ماهیان خاویاری تبدیل خواهد شد.

سرپرست شیلات خوزستان افزود: احداث ۲۰ استخر دیگر نیز در طرح توسعه این پروژه گنجانده شده ضمن اینکه در کنار این مجتمع سایت تولید ماهیان خاویاری و سایت توزیع و کشتار نیز پیش‌بینی شده است.

وی گفت: براساس مطالعات انجام شده  دوره رشد ماهیان خاویاری در این منطقه نسبت به مناطق شمالی کشور دو برابر بوده وتولید آن کاملاً سودآور و اقتصادی است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار