۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۶

بازسازی زیرساخت‌های شهر بندری خرمشهر با ۴۸۰ میلیارد ریال

فرماندار ویژه خرمشهر گفت: امسال ۴۸۰ میلیارد ریال برای بازسازی زیرساخت‌های شهر بندری خرمشهر هزینه شده است.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۶۴۱

بازسازی زیرساخت‌های شهر بندری خرمشهر با ۴۸۰ میلیارد ریال

کورش مودت در گفتگو با خبرنگار مانا با اشاره به آثار مخرب جنگ تحمیلی بر زیرساخت‌های این شهر که به اشغال نظامیان بعثی عراق در‌آمد افزود: هنوز آثار این جنگ ویرانگر در خرمشهر برطرف نشده است بنابراین روند بازسازی زیرساخت‌های خرمشهر با تخصیص اعتبار از سوی سازمان منطقه آزاد اروند شتاب می گیرد.

وی احداث پارک شهری در ساحل کارون، زیرسازی و آسفالت معابرشهری، بازسازی شبکه آب و فاضلاب و برق رسانی مجتمع پرورش ماهی شهید احمدیان را از جمله طرح‌های اجرایی در خرمشهر  برشمرد.

فرماندار خرمشهر اتصال راه آهن خرمشهر - بندر‌امام را یادآور شد و گفت: در سفر اخیر مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران به خرمشهر قول مساعد برای اتصال راه آهن خرمشهر به بندر امام خمینی(ره) از مسیر فولاد شادگان داده شد.

وی از آغاز مطالعات پروژه چهار بانده کردن جادۀ بندر خرمشهر - اهواز خبر داد و گفت: این پروژه به عنوان بزرگراه شلمچه - خرمشهر- اهواز در دولت تصویب شده و پس از پایان مطالعات به زودی کار اجرایی آن آغاز می شود.

مودت در ادامه به خسارات سیل امسال به خرمشهر اشاره کرد و گفت: سیل امسال سه هزار و ۴۱۰ میلیارد ریال به بخش کشاورزی، عمرانی، مسکن و جاده‌های ارتباطی خرمشهر خسارت زد که بخش مهمی از این خسارات وارده بازسازی شده است.

فرماندار خرمشهر به پیگیری ورود کالای ملوانی به بندر اشاره کرد و افزود: با پیگیری انجام شده در استان امید است با صدور مجوز واردات کالای ملوانی شاهد تحول در رونق اقتصادی و اشتغال خرمشهر باشیم.

همۀ زیرساخت های شهر بندری خرمشهر در جریان جنگ هشت ساله به کلی از بین رفت.

در سال‌های اخیر با پیوستن خرمشهر به محدودۀ منطقه آزاد اروند، روند بازسازی خرمشهر شتاب گرفته است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار