۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۷

برداشت میگوی پرورشی در چابهار آغاز شد/صادرات میگوی چابهار به آلمان و اسپانیا

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان میگوی استان سیستان و بلوچستان از آغاز برداشت میگوی پرورشی از مزارع این استان خبر داد و گفت: برداشت میگوی چابهار تا نیمه شهریور ماه ادامه خواهد داشت.
کد خبر: ۸۴۵۳۴
برداشت میگوی پرورشی در چابهار آغاز شد/صادرات میگوی چابهار به آلمان و اسپانیا
 
سید وحید حاج سید جوادی در گفتگو با خبرنگار مانا اظهار داشت: برداشت میگوی پرورشی از مزارع پرورشی میگوی چابهار آغاز شده است که این امر تا نیمه شهریور ماه ادامه خواهد داشت.

دبیر انجمن صنفی تولیدکنندگان میگوی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به برداشت زودهنگام میگو در مزارع چابهار، ادامه داد: با توجه به اینکه سال گذشته بخشی از میگوی پرورشی به دلیل شیوع بیماری از دست رفت، بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته امسال قصد داریم با برداشت زودتر میگو‌ها قبل از شروع فصل باد‌های مونسون و شروع بیماری، از این امر اجتناب کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: خوشبختانه امسال شاهد گستردگی شیوع بیماری در مزارع نبودیم، اما در بعضی از استخر‌ها به دلیل کمبود اکسیژن تلفاتی گزارش شده که میزان آن‌ها قابل توجه نیست.

وی خاطرنشان ساخت: از آنجا که برداشت میگو امسال زودتر از سال گذشته آغاز شده، امیدواریم امسال تلفات بسیار کمتری ناشی از وقوع بیماری داشته باشیم چرا‌که در صورت گزارش بیماری، پرورش دهندگان آمادگی برداشت سریع را دارند.

حاج سید جوادی با اشاره به اینکه سال گذشته حدود هزار تن میگوی پرورشی در مزارع استان سیستان و بلوچستان کشت شده بود، بیان داشت: پیش بینی می‌شود امسال در مجموع هزار و ۴۰۰ تن میگوی پرورشی در مزارع چابهار تولید شود.

به گفتۀ این مقام مسئول در انجمن صنفی تولید کنندگان میگوی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه سال گذشته ۶۰۰ هکتار مزرعه زیرکشت میگو رفته بود، عنوان کرد: امسال حدود ۷۰۰ هکتار مزرعۀ میگو با ذخیره سازی ۱۲۵ میلیون قطعه لارو زیر کشت رفته است.

دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان میگوی استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: بچه میگوی‌های مورد نیاز مزارع پرورش میگوی چابهار هر ساله از مراکز تکثیر جاسک و چابهار تأمین می‌شود که امسال نیز از همین مراکز تامین شدند.

حاج سید جوادی همچنین در ادامه گفته‌های خود از فعالیت چهار مرکز فراوری و بسته بندی میگو در استان سیستان و بلوچستان خبر داد و اذعان داشت: میگوی‌های تولیدی در این مراکز بسته بندی و برای صادرات مهیا می‌شوند.

وی با اشاره به افزوده شدن یک مرکز فراوری و بسته بندی در سال جاری، گفت: سال گذشته سه مرکز فراوری و بسته بندی میگو در استان فعالیت داشتند.

وی از صادرات میگو‌های تولید چابهار به آلمان و اسپانیا خبر داد و گفت: امسال برنامه ریزی‌های خوبی برای صادرات میگوی پرورشی به اروپا انجام شده است.

دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان میگوی استان سیستان و بلوچستان، تصریح کرد: از نیمۀ دوم سال نیز بخشی از میگو‌های تولید شده روانۀ بازار داخلی خواهد شد.

حاج سید جوادی اظهار امیدواری کرد: امسال با تلفات کمتر میگو شاهد رونق هر چه بیشتر صنعت میگوی پرورشی در استان سیستان و بلوچستان باشیم.

 

 

 

 

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار