۳۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۴

رونق گردشگری در منطقه آزاد اروند/ تردد خودرو‌های گردشگران عراقی در آبادان و خرمشهر

قائم مقام سازمان منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند گفت: با آزاد شدن تردد خودرو‌های گردشگران عراقی در شهر‌های آبادان و خرمشهر، گامی مهم و تعیین کننده در رونق صنعت گردشگری در منطقه آزاد اروند برداشته شد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۲۳۷
رونق گردشگری در منطقه آزاد اروند/ تردد خودرو‌های گردشگران عراقی در آبادان و خرمشهر
عبدالله کعبی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: گردشگران عراقی می‌توانند با خودرو شخصی به صورت قانونمند، از مرز زمینی شلمچه که در محدوده منطقه آزاد اروند واقع شده است وارد شهر‌های بندری خرمشهر و آبادان شوند.
وی گفت: از مدت‌ها قبل موضوع آزادی تردد خودرو‌های شخصی گردشگران عراقی پیگیری شد که امروز این پیگیری‌ها به نتیجه رسید و از این پس گردشگران عراقی می‌توانند بدون ویزا و با خودروی شخصی وارد شهر‌های بندری خرمشهر و آبادان شوند.
قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه، آزاد شدن ورود خودرو‌های شخصی گردشگران عراقی، گامی مهم در راستای رونق اقتصادی شهر‌های آبادان و خرمشهر بیان کرد.
کعبی از فرصت فراهم شده به عنوان فرصتی طلایی برای توسعه خرمشهر و آبادان یاد کرد و رونق بخشی به بازارها، استفاده از جاذبه‌های گردشگری و پیشی گرفتن از کشور‌های دیگر همچون ترکیه و کشور‌های حاشیه خلیج فارس برای جذب گردشگر خارجی و ارز را از عمده دلایل این رخداد عنوان کرد.
وی با یادآور شدن اینکه پیش‌تر تنها خودرو‌های سواری گردشگران کویتی در منطقه آزاد اروند تردد می‌کردند افزود: این امکان با همکاری مدیریت منطقه آزاد اروند، گمرک شلمچه، گمرک ایران و با نظارت و تایید شورای تأمین و نهاد‌های امنیتی فراهم شد.
کعبی بیان کرد: تمام خورد‌های عراقی به صورت قانونی و پس از بیمه شدن و پرداخت عوارض و زیر نظر گمرک شلمچه و اشراف نیروی انتظامی و راهور وارد منطقه می‌شوند و در سطح منطقه تردد خواهند داشت.
وی پیش بینی کرد با آزاد شدن تردد خودرو‌های گردشگران عراقی در شهر‌های آبادان و خرمشهر، روند ورود گردشگران عراقی شتاب گیرد.
در خرداد ماه گذشته بیش از ۳۰۰ هزار گردشگر عراقی بدون ویزا وارد منطقه آزاد اروند شدند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار