۲۴ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۸

رکورد ورود گردشگر عراقی به منطقه آزاد اروند شکسته شد

قائم مقام منطقه آزاد تجاری صنعتی اروند از ثبت رکوردی جدید در ورود گردشگر عراقی به منطقه آزاد اروند در خرداد ماه سال جاری خبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۴۲۳۳
رکورد ورود گردشگر عراقی به منطقه آزاد اروند شکسته شد
عبدالله کعبی در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: در فروردین‌ماه سال جاری  ۱۰۷ هزار و ۳۱۸ گردشگر عراقی، در اردیبهشت‌ماه ۲۶۸ هزار نفر و در خردادماه این رقم به ۳۰۰ هزار گردشگر رسیده است که می‌توان گفت: به طور میانگین در خرداد ماه روزانه ۱۰ هزار گردشگرعراقی وارد منطقه آزاد اروند شده اند.
به گفته وی در برخی روز‌ها آمار ورود ۱۵ هزار گردشگر عراقی به منطقه آزاد اروند نیز ثبت شده است.
وی با اشاره به اینکه حذف ویزا برای گردشگران خارجی انگیزه زیادی برای گردشگران عراقی بوجود آورده است پیش بینی کرد در ماه‌های آینده نیز شاهد روند رو به افزایش ورود گردشگران عراقی به منطقه آزاد اروند باشیم.
قائم مقام سازمان منطقه آزاد اروند، توسعه زیرساخت‌های جانبی پایانه‌های زمینی و دریایی در منطقه آزاد اروند را زمینه ساز توسعه صنعت گردشگری و جذب بیشتر گردشگران عراقی عنوان کرد و افزود: باید بستر‌های بیشتری برای جذب گردشگران عراقی در شهر‌های بندری خرمشهر و آبادان ایجاد کرد.
وی بیان اینکه ظرفیت‌های گردشگری و درمانی  در شهر‌های آبادان و خرمشهر رو به توسعه است افزود: ورود گردشگران عراقی که عمدتاً از بندر بصره هستند رونق خاصی به شهر‌های آبادان و خرمشهر بخشیده است و تحرک زیادی در بازار این شهر‌ها بوجود آورده است.
وی همجواری منطقه آزاد اروند با جمعیت سه میلیون نفری استان بصره را فرصتی بی نظیر برای توسعه صنعت گردشگری استان خوزستان بیان کرد و افزود: در دنیا از صنعت گردشگری به عنوان صادرات نامرئی یاد می‌شود بنابراین صنعت گردشگری با ارزآوری مناسب و تأثیرات مثبت فرهنگی و اجتماعی می‌تواند زمینه سازی اشتغال مولد در کشور باشد.
درسفر دکتر روحانی به بغداد در اسفند ماه ۹۷ دو کشور در زمینه صدور رایگان ویزا، لایروبی اروندرود و اتصال خط آهن شلمچه - بصره به توافق رسیدند.
قرار است در اربعین امسال زائران ایرانی بدون داشتن ویزا به شهر‌های مقدس عراق سفر کنند.


ارسال نظرات
آخرین اخبار