۱۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰

رشد 64 درصدی تخلیه و بارگیری کالا در بندر خرمشهر

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر از رشد ۶۴ درصدی عملیات تخلیه و بارگیری کالا در دو ماه نخست امسال در بندر خرمشهرخبر داد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۸۹۱

به گزارش خبرنگار مانا ، نورالله اسعدی میزان تخلیه و بارگیری در این مدت را بیش از ۳۹۸ هزار تن کالا عنوان کرد و گفت: در این مدت ۲۴ هزار و ۹۶۱ تن تخلیه کالا و ۳۷۳ هزار و ۹۷۶ تن بارگیری کالا در بندر خرمشهر انجام شده است.

وی با اشاره به فعالیت پایانه مسافری دریایی در بندر خرمشهر گفت: سه هزار و ۵۹۴ نفر مسافر بین المللی از این مرز دریایی  جا به جا شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد افزایش نشان می دهد.

اسعدی عمده کالاهای صادرتی از بندر خرمشهر را فلزات، کالاهای ساختمانی، کالاهای معدنی و محصولات کشاورزی عنوان کرد و گفت: این کالاها عمدتاً به کشورهای حاشیه خلیج فارس و عراق صادر شده است.

بندر خرمشهر با ۲۳۰ هکتار یکی از بنادر کانتینری کشور در خلیج فارس بوده و به دلیل همجواری با کشور عراق، یک منطقه راهبردی از نظر تجاری و سیاسی است.

این بندر با قرار گرفتن در محدوده منطقه آزاد تجاری اروند و نزدیکی به پالایشگاه آبادان و دیگر صنایع خوزستان فرصت مناسبی برای سرمایه گذاری منطقه فراهم کرده است.

تمامی تاسیسات زیرساختی بندرگاه خرمشهر در جریان تجاوز نظامی رژیم بعثی عراق نابود شد. بازسازی این بندر که زمانی مهمترین بندر عملیاتی وتجاری ایران بود پس از پایان جنگ تحمیلی آغازشد.

سال گذشته بیش از دو میلیون تن کالا در این بندر تخلیه و بارگیری شد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار