۰۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۴

شروع فعالیت شناور ایرانی در مسیر چابهار-مسقط/ آغاز مذاکره برای راه اندازی خط دریایی مسافری چابهار-کراچی

شروع فعالیت شناور ایرانی در مسیر چابهار-مسقط/ آغاز مذاکره برای راه اندازی خط دریایی مسافری چابهار-کراچی
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به برنامه ریزی برای به کارگیری شناورهای مسافری ایرانی در مسیر چابهار-مسقط گفت: مذاکرات برای راه اندازی خط مسافری دریایی چابهار-کراچی در حال انجام است.
کد خبر: ۸۳۸۲۰

به گزارش مانا، بهروز آقایی در جریان بازدید وزیر امور خارجه کشور از پایانه مسافری شهید کلانتری، افزود: این پایانه در سال ۹۵ ظرف سه ماه تجهیز و راه اندازی شد و از همان سال، شناورهای مسافری میان چابهار و مسقط در کشور عمان آغاز به کار کردند.
وی با اشاره به برقراری ۹ سرویس و جابجایی ۹۰۰ مسافر دریایی بین ایران و عمان از طریق پایانه شهید کلانتری، تصریح کرد: مسافران به استفاده از این خط بسیار راغب بودند و می توان گفت این خط تا حدی سفرهای هوایی میان ایران و عمان را تحت تاثیر قرار داد.
آقایی با بیان اینکه این سفرها تحت تاثیر قیمت سوخت و افزایش نرخ ارز قرار گرفت، گفت: اسفند سال گذشته قرارداد یک سرمایه گذاری منعقد و یک فروند شناور ۱۵۰ نفره توسط یک شرکت ایرانی خریداری شد که این شناور از انتهای خرداد ماه در خط چابهار- مسقط فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان به برنامه ریزی برای آغاز سفرهای مسافری دریایی میان چابهار و بندر کراچی پاکستان اشاره کرد و گفت: این مساله در سفر وزیر راه و شهرسازی به پاکستان مورد توافق قرار گرفته و اکنون توسط سفرای دو کشور پیگیری می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار