۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۴

رشد تخلیه نهاده های کشاورزی در بندر امام

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان گفت: در فروردین ماه امسال 1.5 میلیون تن نهاده های کشاورزی در بندر امام خمینی تخلیه شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 35 درصد افزایش نشان می دهد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۵۹۰

رشد 35 درصدی تخلیه نهاده های کشاورزی در بندر امام

به گزارش خبرنگار مانا، ایرج مدیری افزود: این میزان کالا که شامل جو، ذرت، کنجاله و دانه های روغنی است به وسیله ۲۵ فروند کشتی به بندر امام خمینی انتقال و تخلیه شد.

وی در ادامه با اشاره به آمادگی و توان بالای عملیاتی این مجتمع بزرگ بندری برای پاسخگویی به نیازهای کشور در زمینه تخلیه و بارگیری کالاهای اساسی تصریح کرد: برخورداری از تجهیزات مدرن و راهبردی بندری جهت تخلیه و بارگیری غلات،  ۱۲۴ باب انبار سرپوشیده بخش خصوصی و دولتی با گنجایش ۱۲۰هزار تن سیلو جهت نگهداری غلات، از جمله علل موفقیت این مجتمع بندری در این زمینه به شمار می آید.

وی همچنین دسترسی سریع مراکز صنعتی و جمعیتی کشور به بندر امام خمینی را به واسطه فاصله نزدیک و همچنین برخورداری از راه های مواصلاتی مناسب را از جمله مزایای این بندر بزرگ تجاری به عنوان بندرکانونی تخلیه و بارگیری غلات و کالاهای اساسی کشور برای صاحبان کالا و بازرگانان عنوان کرد.

بندر امام خمینی با ظرفیت تخلیه وبارگیری 50 میلیون تن انواع کالاهای نفتی وغیرنفتی بزرگترین بندر عملیاتی جمهوری اسلامی ایران پس ازبندر شهید رجایی در استان هرمزگان است.

این بندر در طول هشت سال دفاع مقدس نقش مهمی در پشتیبانی از رزمندگان اسلام در جبهه های جنوب کشور داشت.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار