۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴

هدایت روان آب های خوزستان به سمت خلیج فارس

استاندار خوزستان گفت: هدایت روان آب های خوزستان ناشی از سیلاب اخیر به سمت خلیج فارس دریا سرعت بیشتری می گیرد.
نویسنده: فرزانه باغبان
کد خبر: ۸۳۵۸۶

هدایت روان آب های خوزستان به سمت خلیج فارس

دکتر غلامرضا شریعتی در جریان اجرای عملیات هدایت روان آب های خوزستان از شمال شهر بندری آبادان به سمت خلیج فارس در گفتگو با خبرنگار مانا افزود: آخرین مرحله عملیات خروج سیلاب از استان با ایجاد آب روهای زیرزمینی و سیل بند در محور آبادان  - ماهشهر و آبادان - اهواز با حضور گروه های جهادی، دستگاه های اجرایی و راه سازی، قرارگاه کربلا و با استفاده از 60 دستگاه انواع ماشین آلات راه سازی شروع شده است.

وی گفت: با اجرای کامل این طرح تا سه روز آینده  وضعیت استان به لحاظ  مهار سیلاب به پایداری کامل می رسد.

نماینده عالی دولت در استان خوزستان با اشاره به اینکه شهرهای خرمشهر و آبادان از حالت بحران خارج شده اند افزود: سیلاب این شهرها را تهدید نمی کند.

شریعتی تصریح کرد: با اقدامات فوری و جهادی، سیلاب به شهر آبادان نفوذ نکرد و در شهر خرمشهر نیز وضعیت عادی است.

استاندار خوزستان 10 روز پیش در پی طغیان اروندرود و مد دریا، در شهرهای خرمشهر، آبادان و شادگان وضعیت فوق العاده اعلام کرد.

با وجود آنکه سیلاب در بسیاری ازنقاط ساحلی و مرکزی خوزستان فروکش کرده است ولی اتوبان آبادان- اهواز به علت آبگرفتگی ناشی از نفوذ سرریز آب تالاب  شادگان مسدود است.

سیلاب در خوزستان که با طغیان رودخانه های کرخه، دز و کارون از روزهای نخست فروردین شروع شد حدود 400 هزار نفر را در مناطق روستایی و شهری 12 شهرستان خوزستان درگیر کرد.

در روزهای اخیر با  کاهش خروجی آب سدهای کرخه، دز و گتوند ، سیلاب در حال فروکش کردن است و خطرات ناشی از سیلاب مجدد کاهش یافته است.

گفته می شود سیلاب مهیب و ویرانگر خوزستان که  تاکنون بیش از 125 هزار میلیارد ریال خسارت بر جای گذشته است در 100 سال اخیر بی سابقه بوده است.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار